اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

واکنش جهاد اسلامی و حماس به اقدام ضدیمنی آمریکا

جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس در واکنش به تصمیم ضدیمنی جدید آمریکا این اقدام را محکوم و تاکید کردند هدف این اقدام مجازات مردم یمن برای حمایت از ملت فلسطین است.

واکنش جهاد اسلامی و حماس به اقدام ضدیمنی آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین، شامگاه امروز (چهارشنبه)، در دو بیانیه جداگانه اقدام آمریکا در بازگرداندن جنبش انصارالله یمن به فهرست اصطلاحا «تروریستی» را محکوم کردند.

 «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید امشب اعلام کرد واشنگتن جنبش انصارالله یمن را به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» این کشور بازگردانده است. 

حماس در واکنش به این تصمیم اعلام کرد: «اقدام آمریکا در افزودن [نام انصارالله به لیست تروریستی] اقدامی نخ‌نما برای محافظت از اشغالگران و سرپوشی برای تحمیل تجاوزات وحشیانه و کشتار جمعی در نوار غزه است».

حماس در ادامه این اقدام آمریکا را غیراخلاقی و سیاست‌زده خواند و گفت که این تصمیم، نقش دولت بایدن در برنامه‌های توسعه‌طلبانه صهیونیستی در نوار غزه و منطقه را ثابت می‌کند.

حماس در عین حال گفت: «سیاست‌های آمریکا مانع همبستگی ملت‌های عربی و آزاده جهان با مردم ما و آرمان عادلانه آن‌‌ها تا زمان نابودی اشغالگران نخواهد شد. ما از تلاش‌های یمن، انصارالله و تمام گروه‌های مقاومت در حمایت از فلسطین و قدس تقدیر می‌کنیم و آن را ارج می‌نهیم».

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در واکنش به این تصمیم آمریکا آن را محکوم کرد و گفت هدف از این اقدام، مجازات ملت یمن برای حمایت از مردم فلسطین است.

جهاد اسلامی در ادامه تاکید کرد که این اقدام نه از عزم و نه از صلابت موضع کشور برادر یمن خواهد کاست و پناه بردن آمریکا به استفاده از چنین اقداماتی شکست چندین و چندباره آن‌ها و تروریسم واقعی‌شان برای به زانو درآوردن ملت‌ها را نشان می‌دهد.

این جنبش فلسطینی در پایان به مردم یمن و مقامات انصارالله درود فرستاد و افزود که آن‌ها ایستادن در کنار مردم فلسطین برای جلوگیری از تجاوزات صهیونیستی-آمریکایی را ثابت کرده‌اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول