اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام حماس: 7 هزار فلسطینی مفقود هستند

یک مقام حماس با بیان اینکه جلوگیری اسرائیل از ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، در این منطقه قحطی به بار آورده است، اعلام کرد بیش از 7 هزار فلسطینی مفقود هستند.

مقام حماس: 7 هزار فلسطینی مفقود هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسامه حمدان» عضو ارشد دفتر سیاسی حماس، شامگاه امروز (چهارشنبه)، جزئیات جدیدی از حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه اعلام کرد.

اسامه حمدان که امشب در کنفرانسی مطبوعاتی در بیروت حاضر شده بود، گفت: «دشمنان ما در تحقق هیچ یک از اهدافشان به فضل پایداری ملت فلسطین و شجاعت مقاومت ما موفق نخواهند شد».

این عضو ارشد حماس ادامه داد: «۸۰۰ هزار فلسطینی به علت ممانعت اشغالگران از ورود کمک‌های ضروری به نوار غزه، در یک قحطی واقعی به سر می‌برند. بیش از ۷۰۰۰ نفر که بیشترشان زن و کودک هستند زیر آوارها مفقود هستند».

ارتش اسرائیل از هفتم ماه اکتبر حملات ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده که منجر به ویرانی بسیاری از زیرساخت‌های این منطقه بخصوص زیرساخت‌های بهداشتی غزه شده است. 

سخنگوی وزارت بهداشت غزه اخیرا و در جریان نشستی  مطبوعاتی اشاره کرده بود که ۷۰ درصد شهدای فلسطینی زن و کودک هستند.

حمدان همچنین گفت: «بیش از ۲۰۰۰ کشتار جمعی علیه غیرنظامیان در نوار غزه انجام شده که حدود ۲۱ هزار شهید بر جا گذاشته است. کشتارها، مقاومت در کرانه باختری را از انجام وظایف منحرف نخواهد کرد، چراکه نبرد طوفان الاقصی به معنای تمام فلسطین و آینده آن است».

او در عین حال افزود: «دولت آمریکا در کشتار مردم ما شریک است و از بازخواست حقوقی و اخلاقی مستثنی نخواهد بود. ما از دستگاه‌های امنیتی فلسطین می‌خواهیم سلاح خود را به سوی نیروهای اشغالی نشانه بروند. هر روزی که تجاوزات اسرائیل علیه مردم ما ادامه پیدا کند، این اقدامات خطری واقعی برای اسرایی خواهد بود که در نزد مقاومت هستند».

حمدان در پایان گفت که دولت آلمان با حمایت از جنایت کشتار جمعی فلسطینیان تاریخ نازی‌ها را به بدترین شکل تکرار می‌کند.

 مجله آلمانی «اشپیگل»، روز گذشته، فاش کرد سازمان‌های دولتی آلمان با درخواست اسرائیل برای دریافت ده هزار گلوله توپ ۱۲۰ میلی‌متری هدایت‌شونده دقیق موافقت کرده‌اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول