اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

مقابله با سرقت از مطالبات جدی مردم است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌شمالی گفت: پیشگیری و مقابله با سرقت یکی از مطالبات جدی مردم است که تحقق آن نیازمند اهتمام تمام دستگا‌ه‌ها است.

مقابله با سرقت از مطالبات جدی مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسن ناهیدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی در جلسه کمیسیون پیشگیری و مقابله با سرقت استان، اظهار کرد: پیشگیری و مقابله با سرقت یکی از مطالبات جدی مردم است که تحقق آن نیازمند اهتمام تمام دستگا‌ه‌ها است.

وی گفت: سرقت پدیده شوم و از جمله جرائمی است که نه تنها ضرر مالی می رساند بلکه آسیب های روحی و روانی بسیاری به همراه دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی افزود: اقدامات صورت گرفته نشانگر کنترل بیشتر و روند کاهشی میزان سرقت در استان است اما لازم است با تلاش همگانی، سرقت، به حداقل میزان ممکن برسد و امنیت خاطر برای شهروندان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه جرم سرقت نه تنها شخص مالباخته، بلکه به موازات آن امنیت و احساس امنیت جامعه را نیز متزلزل می کند، تصریح کرد: آثار مخرب و زیانبار روحی و روانی سرقت از ارزش اموال سرقت شده بیشتر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی ضمن اشاره به اینکه بیشتر سرقت‌هایی که در استان اتفاق می افتد سرقت های خرد است، گفت: بیشتر سرقت‌های خرد در سطح استان نیز توسط افراد معتاد به مواد مخدر صورت می گیرد.

ناهیدی افزود: این امر باید با طرح جامع و برنامه ریزی اصولی و دقیق مورد توجه قرار بگیرد و مردم در جامعه امنیت را احساس کنند.

وی سرقت اموال و اماکن عمومی را مورد توجه قرار داد و گفت: سرقت اموال دولتی یا وسایل بهره ‌برداری از تاسیسات عمومی، علاوه بر خسارت های مالی، موجب ایجاد خطرات و ضررهای جبران ‌ناپذیری به دولت و مردم می‌شود.

ناهیدی تصریح کرد: از ظرفیت موجود دستگاه‌ها باید در راستای تجهیز و نصب دوربین‌های مدار بسته، ساماندهی محل خرید و فروش ضایعات، توانمندسازی، حرفه آموزی و ایجاد بسترهای اشتغال برای افراد دارای سابقه سرقت، همچنین ارتقای امنیت محلات در پیشگیری از سرقت استفاده شود.

پایان پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول