اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

برتری ساوه در ارزشیابی جامع تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

معاون آموزش، تحقیقات و فرهنگی دانشجویی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: این دانشکده رتبه یک محور «اثرگذاری» در ارزشیابی جامع تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را کسب کرد.

برتری ساوه در ارزشیابی جامع تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

مرتضی همت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوه اظهار کرد: بر اساس سند چشم‌انداز 20 ساله، جمهوری اسلامی ایران جامعه‌ای برخوردار از دانش پیشرفته، توانا در تولید علم و فناوری، متکی بر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی، نواندیش و پویا و در تعامل سازنده و مؤثر با جهان بر اساس اصول عزت، حکمت، حفظ کرامت انسان‌ها و عدالت اجتماعی تصویر شده است.

وی اظهار کرد: در این راستا نظام جامع نظارت و ارزشیابی فعالیت‌های تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی باهدف ایجاد انگیزه در عرصه رقابت‌های بین‌المللی، تقویت زیرساخت‌های پژوهشی و تولید علم نافع و گسترش فناوری سلامت طراحی و برنامه‌ریزی شده و فرایند ارزشیابی جامع فعالیت‌های تحقیقات و فناوری سال ۱۴۰۱ با مجاهدت علمـی محققـان و اندیشمندان حوزه تحقیقات در چهار محور اصلی شامل حاکمیت و رهبری، تولید و ترجمان دانش، تولید فناوری و اثرگذاری با بیش از ۱۲۰ زیر محور و شاخص توسط معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت مورد پایش و بررسی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در این فرایند ارزشیابی برنامه‌های راهبردی و اولویت‌های دانشگاه‌ها جهت رفع نیازهای تحقیقاتی مرتبط با سلامت، وضعیت انتشار و ترجمان دانش و نیز اثرگذاری طرح‌های پژوهشی بر حیطه‌های تصمیم‌گیری، ارائه خدمت، وضعیت سلامت و آموزش بادقت و شفافیت مورد بررسی قرار گرفته شده است.

همت گفت: همچنین در راستای اهداف عالیه کشور در خصوص تولید، کارآفرینی و اقتصاددانش بنیان، شاخصه‌ای محور فناوری سلامت به‌عنوان یکی از محورهای مهم ارزشیابی موردتوجه قرار گرفته شده است.

 وی افزود:  دانشکده علوم پزشکی ساوه رتبه یک در محور «اثرگذاری» در ارزشیابی جامع تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را به خود اختصاص داده است که نشان از تولید علمی هدفمند و بر اساس نیاز جامعه است.

 پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول