اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

طراحی شهرک‌های صنوف آلاینده براساس نمادهای معماری بومی انجام شود

استاندار کردستان گفت: طراحی شهرک‌های صنوف آلاینده باید براساس المان‌ها و نمادهای معماری بومی استان انجام و اجرا شود.

طراحی شهرک‌های صنوف آلاینده براساس نمادهای معماری بومی انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح امروز در جلسه شهرک‌‌های صنفی و ساماندهی مشاغل آلاینده استان کردستان در سنندج اظهار کرد: ساماندهی صنوف آلاینده و اختصاص زمین برای این صنوف باید به صورت ویژه دنبال شود.

وی تصریح کرد: در اولویت‌بندی واگذاری و شیوه واگذاری زمین برای صنوف آلاینده بهترین حالت تشکیل تعاونی است این روش زمینه مشارکت بیشتر را فراهم می‌سازد.

وی با بیان اینکه نباید به این حوزه بخشی‌ نگاه شود، گفت: ساماندهی صنوف آلاینده نیاز به کار جمعی و تعامل و همکاری ادارات و نهادهای مرتبط دارد.

استاندار کردستان گفت: انتقال صنوف آلاینده به خارج شهر هدف اصلی است اما باید براساس برنامه‌ریزی دقیق انجام شود تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه طراحی شهرک‌های صنوف آلاینده باید براساس المان‌ها و نمادهای معماری بومی انجام و اجرا شود، گفت: یکی از نقایص در انجام کار عمرانی این است که کار ماندگار انجام نمی‌شود.

به گفته وی، اجرای کارهای ماندگار عمرانی می‌تواند به معرفی یک منطقه و شهر کمک کند برخی از شهرهای دنیا با یک پروژه معرفی و شناخته شده‌اند.

وی، تملک، استعلام زمین و سرمایه‌گذاری در انجام انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهرهای استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: از امروز باید تمام عزم خود را برای پیگیری مواردی که سابقه پیگیری دارند در سال آینده انجام دهیم.

محمد مشیرپناهی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: در هیات مقررات‌زدایی مشکل صدور مجوز واحدهای صنفی خارج از محدوده شهر نهایی شد و تا ۲۲ بهمن امکان بارگذاری مدارک دریافت مجوز در سامانه صدور مجوزها فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد: مرجع صادرکننده مجوز شهرک‌های صنفی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است بر همین اساس اساسنامه شهرک‌های صنعتی استان هم باید به صنفی تغییر کند تا امکان صدور مجوز توسط این شرکت در استان ایجاد شود.

انتهای پیام/2330/7

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول