اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

4 میلیون اصله نهال در شاهرود تولید می‌شود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود گفت: منابع طبیعی شاهرود باید بیش از چهار میلیون اصله نهال در چهار سال تولید کند.

4 میلیون اصله نهال در شاهرود تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، محمدرضا کشاورزیان، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود صبح امروز در حاشیه بازدید شهردار شاهرود از محل طرح احداث پارک جنگلی در شاهرود اظهار کرد: طرح مردمی کاشت درخت در قالب طرح زراعت چوب با پویش «کویر سبز» در شهرستان شاهرود آغاز شد.

وی گفت: از سال گذشته، برای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور، در نهالستان چغولگیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان برای کاشت بیش از یک میلیون و 100 هزار نهال برنامه‌ریزی شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای کاشت این نهال‌ها با گونه‌های مختلف جنگلی و غیرجنگلی صورت گرفت و با تلاش و همت فراوان، گونه‌های جنگلی گلدانی و ریشه‌ای کاشته و بعد از یک سال در پاییز سال جاری آماده انتقال به عرصه‌ها شد.

وی گفت: شرکت‌ها، معادن و گروه‌های مشاع کشاورزی مانند شرکت سیمان، آب‌های خاکستری، معادن سطح شهرستان متقاضیانی بودند که با توجه به بازدید از منطقه و به‌شرط داشتن آب، با مراجعه به اداره شهرستان و با معرفی کردن طرح زراعت چوب، از این طرح ملی استقبال فراوان کردند.

کشاورزیان گفت: شهردار شاهرود به‌اتفاق همراهان از نهالستان چغولگیر اداره منابع طبیعی شهرستان بازدید کرد.

وی از چگونگی کاشت و نوع گونه‌های کاشته‌شده، آبیاری و حفاظت در طول این یک سال در طرح کاشت یک میلیارد نهال توضیحاتی ارائه داد و گفت: از پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، استقبال خیلی خوبی شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود بیان کرد: امیدواریم با آغاز این طرح مردمی، سهم اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود که در چهار سال بیش از چهار میلیون اصله درخت است، محقق شود.

کشاورزیان بیان کرد: همه باید همکاری کنند تا ترویج و فرهنگ‌سازی درخت‌کاری و درخت‌داری در شاهرود انجام شود.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول