اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  سیاسی

روح الامینی: مدل جدیدی را برای انتخابات شهرستان ها در نظر داریم

معاون امور استان های شورای ائتلاف گفت : براساس یک فرایند جدید و دقیق مدل انتخاباتی شهرستان‌ها نیز مشخص خواهد شد.

روح الامینی: مدل جدیدی را برای انتخابات شهرستان ها در نظر داریم

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران توانا نشست خبری شورای ائتلاف نیروهای انقلاب امروز ۲۶ دی ماه در محل خبرگزاری ایسنا برگزار شد در این نشست عبدالحسین روح الامینی، معاون امور استان های شورای ائتلاف وامیر ابراهیم رسولی سخنگوی این شورا برنامه های خود برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در۱۱ اسفند را توضیح دادند .

معاون امور استان های شورای ائتلاف گفت : جریان ائتلاف جریان جدیدی نیست و در دوره های قبل هم بوده است فقط نام آن متفاوت شده است و اکنون نیز در حال فعالیت است .

روح الامینی افزود : نیاز بود در بدنه تشکیلات در شهرستان ها فعالیت داشته باشیم تا اگر فردی در انتخابات مجلس مسئولیتی گرفت جایش خالی نباشد تا  جایگزینی و ترمیم های لازم انجام گیرد.

وی در ادامه گفت : فعالیت تشکل ها نباید منحصر به شب انتخابات باشد .

فعال سیاسی در ادامه گفت : در مجامعی که داریم سه بخش وجود دارد که یک سوم  برای جوانان زیر ۴۰ سال،  یک سوم برای  زنان  و بانوان و یک سوم هم برای افراد با تجربه و بالای  ۴۰سال، تعیین کردیم .

روح الامینی در پاسخ به سوالی درباره فرایند نهایی در استان‌های گفت: گام اول دعوت به مصاحبه از افرادی است که به شورا در سراسر کشور مراجعه‌ کردند. می‌توانیم بگوییم در یک مورد فقط ۶۰۰ نفر از بانوان بودند و حدود ۷ هزار نفر به ما مراجعه کردند. از مجموع این افراد غربالگری انجام خواهد شد و منتخبین بر اساس شاخصها وارد گام دوم می‌شوند.

وی گفت: در گام دوم پس از بررسی امتیازات منتخبین نیروهای انقلاب، به گام سوم و فرایند مصاحبه و معرفی می‌رسیم . 

معاون امور استان های شورای ائتلاف اذعان داشت : برخی به دنبال ایجاد فضای یاس و ناامیدی هستند و می گویند این مدل انتخاباتی نیز مانند گذشته است، اما این درست نیست بر اساس یک فرایند جدید و دقیق مدل انتخاباتی شهرستان‌ها نیز مشخص خواهد شد و بنده اعلام می‌کنم که با توجه به سابقه ۲۵ ساله فعالیت سیاسی شورای ائتلاف با روشی مدرن صلاحیت نیروهای خود را مشخص کرده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول