اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پیش‌بینی فرمانده سابق ناتو در مورد جنگ اوکراین

یکی از فرماندهان آمریکایی سابق ناتو می‌گوید اگر غرب اوکراین را رها کند، روسیه این کشور را در جنگ شکست خواهد داد.

پیش‌بینی فرمانده سابق ناتو در مورد جنگ اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فیلیپ بریدلاو» فرمانده آمریکایی سابق ناتو می‌گوید اگر غرب از حمایتش از کشور اوکراین دست بردارد، روسیه می‌تواند اوکراین را شکست دهد.

به گزارش «نیوزویک»، بریدلاو که از سال ۲۰۱۳ تا سال ۲۰۱۶ فرمانده ارشد ناتو بود، عنوان کرده است اگر غرب اوکراین را در جنگ با روسیه رها کند، ده‌ها هزار اوکراینی دیگر تحت تاثیر این جنگ بدون حمایت‌های کشورهای غربی خواهند مرد و شکست اوکراین حتمی خواهد شد.

وی عنوان کرده است: اگر غرب اوکراین را رها کند، این کشور با قدرت به جنگ با روسیه ادامه خواهد داد اما ده‌ها هزار اوکراینی دیگر تحت تاثیر این جنگ خواهند مرد و در نهایت روسیه تمام خاک اوکراین را برای یک بار دیگر تصرف کرده و این کشور دوباره دست‌نشانده روسیه خواهد شد.

این فرمانده سابق ناتو پیشتر هم در جریان اظهاراتی در رابطه با جنگ میان روسیه و اوکراین عنوان کرده بود که روسیه در این جنگ پیروز خواهد شد چرا که نیروهای بیشتر دارد و از عمق راهبردی بهتری برخوردار است. وی سپس با اشاره به پیروزی نهایی روسیه در این جنگ عنوان کرد که جنگ میان اوکراین و روسیه دقیقا همانطوری که سیاستگذاران غربی می خواهند و می‌خواستند پایان یابد، پایان خواهد یافت.

اظهارات بریدلاو در حالی مطرح می‌شود که جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا مانع از حمایت‌های بیشتر دولت بایدن از این کشور شده‌اند و در همین راستا، در ماه دسامبر سال گذشته، لایحه مربوط به ارائه هزینه‌های اضطراری را که در راستای ارائه کمک‌های اضافی به اوکراین بود، مسدود کردند.  

با این حال، بایدن در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در ماه دسامبر عنوان کرد تا زمانی که بتواند به تامین تسلیحاتی و تجهیزات حیاتی اوکراین ادامه خواهد داد.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول