اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  جامعه

سردار حسن زاده: این دوره شورای شهر تهران نسبت به دوره‌های قبل فعال‌تر است

سردارحسن حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول‌الله با حضور در دویست‌ونهمین جلسه شورای شهر در خصوص عملکردهای کنگره شهدا و تداوم و برنامه‌های آن در آینده با ارائه آمار 24هزار شهید پایتخت بر اهمیت این امر مهم تاکید کرد.

سردار حسن زاده: این دوره شورای شهر تهران نسبت به دوره‌های قبل فعال‌تر است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول‌الله با حضور در دویست‌ونهمین جلسه شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد 24هزار شهید جمهوری اسلامی بالغ بر 140 شهید در شهرداری تهران و شهدای دیگر از جمله شهدای حادثه تروریستی کرمان، شهدای غزه، بیان کرد: تقارن این حضور و دیدار در شورای شهر با عملیات موشکی و پاسخ قاطع سپاه پاسداران به اشرار را به فال نیک می‌گیرم. همه دشمنان جمهوری اسلامی  اشرار تا به امروز یک تجربه قطعی در برابر سپاه پاسدارن دارند مبنی بر اینکه هیچ حرکت واقدام آن‌ها از کوچک تا بزرگ بی پاسخ نمی‌ماند.

وی افزود: تمام تلاش‌های دشمنان رصد جمهوری اسلامی است اما همه شاهد در هم کوبیده شدن مقرهای جاسوسی و استقرار تروریست‌ها هستیم. برای اینکه آن‌ها بتوانند به حیات معمولی خودشان ادامه دهند باید خطاهایشان را کاهش دهند.

تقدیر حسن‌زاده از شورای شهر تهران

حسن زاده قبل از پرداختن به موضوع کنگره شهدا گفت: این دوره شورا نسبت به دوره‌های قبل فعال تر است از این جهت به شما و مردم تهران به دلیل فعالیت رو به رشد شهر تهران به خصوص درباره ترافیک،حمل و نقل ریلی، اقدامات برجسته در طرح شهید همدانی یک و دو و تعامل روز افزون با بسیج به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی تبریک می‌گویم.

وی درخصوص کنگره ملی 24هزار شهید پایتخت، اظهار کرد: کنگره شهدا مجموعه از فعالیت‌هایی است که به تازگی آغاز شده است و ادامه خواهد داشت و پایان اجلاسیه به معنای پایان کنگره نیست، این اتفاقا اوج کار است.

شهدای تهران از چه اقشاری هستند؟

وی بیان کرد: در تهران 24هزار شهید داریم که 5600 تن بالغ بر 22درصد از نوجوانان و دانش‌آموزان از سنین 15 تا 18 ساله هستند که بیانگر نقش پر رنگ دانش آموزان در این انقلاب است. همچنین 2500 شهید اصناف و بازاری، 560 شهید خانم،  شهدای کارمندان و کارگران، شهدای معلم و طلاب همگی در پا برجا بودن نظام نقش داشتند. علاوه بر این‌ها 580 شهید روحانی که نسبت به جمعیت رتبه اول را در تعداد شهدا دارند در این امر مقدس شریک هستند. در گذشته به دلیل دایر نبودن این کنگره به اون صورت که لازم است به موضوع شهدا پرداخته نشده است.

وی در ادامه گفت: در بین شهدا، شهدای بین المللی و شاخص ملی، مدافع امنیت و جبهه مقاومت نیز در این آمار سهیم‌اند. از رئیس جمهور، وزیر، صف اولی، مسئول گرفته تا طفل دو ساله و خانواده‌های چند شهید برای کشور جان خود را فدا کردند. قابل ذکر است که کشور ما بالغ بر ۱۲۰۰ خانواده چند شهید دارد.

حسن زاده در خصوص نشستی با شهردار تهران جهت عهده‌داری مسئولیت شهرداری تهران در سه کمیته گفت: کمیته فرهنگی با مسئولیت معاونت فرهنگی سپاه، کمیته فضاسازی با سازمان زیباسازی شهر تهران، کمیته یادمان‌ها با مسئولیت سازمان فرهنگی هنری اعلام شد.

شهدا در 603 نقطه تهران

وی درخصوص برنامه هایی که باید در دستور کار قرار بگیرند، بیان کرد: 603 مکان شهادت در تهران داریم که نتوانسته‌ایم آن‌ها را برای دنیا و ملت به تصویر بکشیم. در این مکان‌ها 1333 نفر به شهادت رسیدند. همه مردم باید این فضاها را لمس کنند. هرکسی که در تهران حرکت می‌کند باید بداند که این مکان به برکت خون شهدا پابرجا است.

حسن‌زاده در زمینه اقدامات کمیته‌ها تاکید کرد: امروز کمیته جمع اوری در یک اقدام جامع اسناد و مدارک 24هزار شهید و 27هزار خانواه شهید بالغ بر 1300000 برگ و سند جمع ‌آوری کرده است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از موضوعات مهمی که باید در برنامه‌های شورا باشد ایجاد فضای مناسب است به منظور ارائه اسناد و مدارک خانواده شهدا به مردم است تا مردم بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

وی در ادامه گفت: ما در سال های آینده آینده‌های به منابعی نیاز داریم که تولیدات فرهنگی را پیش ببریم. دستگاه ها باید در تولید آثار فاخر هنری درباره شهدا در کمک به این امر مشارکت کنند.

فرمانده سپاه با اشاره بر سخنان مقام معظم رهبری درباره شهدا، افزود: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا به عنوان مقدمه‌ای برای ماندگاری فرهنگ مقاومت الزامی است. دراین زمینه با آثار هنری فاخر و مکتوب در تهران ما به‌طور جدی وارد عمل شدیم که با این تعداد شهید نیاز به یک حمایت جدی داریم. فیلم ها و سریال هایی در دست تولید است و در نمایشگاهی در آینده نزدیک رونمایی می‌شود.

اجرای برنامه‌ شهر شهدا در بهمن امسال

وی با بیان اینکه اجلاسیه تحت عنوان دهه شهدایی تهران از ۲ تا ۱۲ بهمن ماه برگزار خواهد شد،گفت: باتوجه به تعداد شهدای دانش ‌آموزی، یکی از فعالیت های کنگره معطوف به برنامه های نوجوانان و دانش‌آموزان است که با برنامه اعتکاف دانش‌آموزی پیش می‌رود. یکی از کارهای برجسته اجرای سرود مربوط با 24هزار شهید خواهد بود که در فصل بهار در میدان آزادی برگزار می‌شود.

وی افزود: فعالیت های ۲۲ دی ماه از بزرگترین رزمایش‌ها و کمک‌های مردمی بود که در تهیه جهزیه و لوازم التحریر شکل گرفت. این بسته ها توسط محله‌ها، مساجد و گروه‌های مردمی تهیه شد.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله در آخر گفت:  از اتفاقات فاخر هنری سمفونی ۲۴ هزار شهید است که در ۲۹ دی ماه در تالار وحدت اجرا خواهد شد و همچنین یادواره شهدای انتظامی و یادواره‌های معابر در ۱۱۰ نقطه در دوم بهمن ماه برگزار می‌شود که مردم به تماشای آن‌ها خواهند رفت. با این اقدام جدید بسیج، کل شهر به یک یادواره تبدیل خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول