اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پیشنهاد بیلیِ دومای روسیه به وزیر خارجه اوکراین

یکی از اعضای دومای روسیه گفته است باید به وزیر خارجه اوکراین یک بیل داده شود تا گودالی حفر کند و از خود در مقابل خشم عمومی دفاع کند.

پیشنهاد بیلیِ دومای روسیه به وزیر خارجه اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جدیدترین اظهارات وزیر خارجه اوکراین دیمیترو کولبا در خصوص جنگ با روسیه به وسیله بیل واکنش روسیه را به همراه داشته است.

عضو کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه از شهر «سواستوپول» دیمیتری بلیک امروز (سه‌شنبه) در مصاحبه با خبرگزاری روسی «ریانووستی» تصریح کرد: «فکر می‌کنم اوکراینی‌ها از عقل سلیم برخوردارند و متوجه هستند که به چه دلیل باید متحد شوند...آن‌ها یک بیل برای کولبا می‌فرستند تا با آن بجنگد و او (کولبا) گودالی برای خود حفر می‌کند و برای دفاع از خود در مقابل خشم مردم آماده می‌شود».

 

وزیر خارجه اوکراین در مصاحبه‌ای مفصل با شبکه «ای بی سی نیوز» آمریکا گفت: «حتی اگر تسلیحات ما تمام شود، با بیل می‌جنگیم زیرا موجودیت کشور اوکراین در معرض خطر قرار دارد». (جزئیات بیشتر)

عضو دومای روسیه به اوضاع نابسامان اوکراین اشاره کرد و گفت: «صحبت درباره بیل، حکایت از مشکلات جدی در تأمین سلاح اوکراین از سوی غرب دارد».

هفته پیش، پایگاه خبری «هیل» گزارش داد که سران کنگره آمریکا بر سر لایحه بودجه دولت فدرال این کشور برای سال جدید میلادی به توافق رسیدند اما شامل منابع مالی جهت کمک به اوکراین نیست.

بلیک در این خصوص گفت: «امروز برای غرب، هزینه پیروزی اوکراین گزاف است و پیروزی به خودی خود نه تنها توهمی، بلکه غیرممکن است».

روسیه بارها به کشورهای عضو ناتو در خصوص ارسال تسلیحات به اوکراین هشدار داده است و حتی وزیر خارجه روسیه سرگئی لاوروف گفته است که هرگونه محموله تسلیحاتی که به سوی اوکراین روانه شود، هدف قانونی ارتش روسیه خواهد بود.

با این‌حال، «هزینه حمایت از اوکراین در حال حاضر هرچه قدر باشد، بهای رفع آشفتگی در جهان در صورت شکست اوکراین، بالا و بسیار بالاتر خواهد بود».

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول