اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

غبار روبی حرم علی بن مهزیار اهوازی+فیلم و عکس

همزمان با سالروز شهادت حضرت امام هادی(ع) ضریح نورانی حضرت علی بن مهزیار اهوازی غبارروبی و عطرافشانی شد.

غبار روبی حرم علی بن مهزیار اهوازی+فیلم و عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، همزمان با فرا رسیدن سوم ماه رجب سالروز شهادت مظلومانه دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام هادی(ع) ضریح نورانی حضرت علی بن مهزیار اهوازی غبارروبی و عطرافشانی شد.

در این برنامه که امروز یکشنبه 25 دی‌ماه سال 1402 برگزار شد جمعی از اقشار مختلف مردم حضور داشتند و به غبارروبی و عطرافشانی ضریح نورانی حضرت علی بن مهزیار اهوازی پرداختند.

 

یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در آیین روحانی غبارروبی ضریح نورانی حضرت علی بن مهزیار اهوازی مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی کرد.

 

در این آیین معنوی که با قرائت آیات نورانی قرآن و مدیحه‌سرایی همراه بود جمعی از بانوان اهوازی نیز حضور داشتند.

 

علی بن مهزیار اهوازی یکی از فقها و محدثان مشهور و بزرگ شیعه است که علاوه بر مقام علمی و فقهی از برجستگی‌‌های اخلاقی ارزنده‌ای نیز برخوردار بود.

 

علی ابن مهزیار اهوازی(هندیجانی) در سده سوم هجری قمری می‌زیسته که از فقها، محدثان و دانشمندان معروف شیعی محسوب می‌شود.

 

 

وی از اصحاب حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، امام محمدتقی الجواد(ع)، امام علی النقی(ع) و امام حسن عسکری(ع) بوده و احکام دینی را نزد آنها فرا گرفته و در برخی از مناطق، به‌ویژه در اهواز به عنوان نماینده ایشان بوده است و در زمان حیات خود به محضر امام زمان(عج) تشرف یافت و در هنگام سفر حج چشمانش به جمال حضرت مهدی(عج) منور شد.

بر اساس قول مشهور علی بن مهزیار اهوازی پس از تشرف به محضر حضرت ولی عصر(عج) در سفر حج، به اهواز آمد و پس از چندی رحلت کرد که در کنار رودخانه کارون دفن شد.

هم اکنون حرم علی بن مهزیار اهوازی در قلب شهر اهواز قرار دارد که به عنوان تنها زیارتگاه در این شهر، از احترام ویژه‌‌ای در بین مردم خوزستان به اهالی مناطق مختلف اهواز برخوردار است.

پایان پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول