اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

کنعانی: شرکای جنایات رژیم صهیونیستی رسواتر از آن هستند که علیه ایران سیاه نمایی کنند

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن اظهارات بی اساس وزیر خارجه انگلیس گفت که شرکای رژیم صهیونیستی رسواتر از آن هستند که بتوانند علیه ایران سیاه نمایی کرده و آدرس غلط بدهند.

کنعانی: شرکای جنایات رژیم  صهیونیستی رسواتر از آن هستند که علیه ایران سیاه نمایی کنند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه) ۲۵ دی ماه به اظهارات بی اساس دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس علیه ایران واکنش نشان داد و این اظهارات بی پایه و اساس را شدیدا محکوم کرد.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس اخیرا در اظهاراتی ضمن مشروع خواندن حمله این کشور به یمن و تکرار ادعاهای بی پایه درباره نقش ایران در عملیات گروه‌های مقاومت در منطقه، مدعی شد که این اقدام پیام غیرمستقیم به ایران بوده است.

در همین خصوص ناصر کنعانی طرح این ادعاها را تلاشی بی حاصل برای توجیه جنگ افروزی‌های اخیر آمریکا و انگلیس در دریای سرخ و انحراف اذهان جهانیان از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه خواند. 

به گفته کنعانی آنهایی که هزاره جدید را با راه انداختن جنگ‌های خونین در عراق و افغانستان شروع کرده و بدون عبرت از گذشته، اکنون شریک جنایت‌های جاری رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه و کرانه غربی شده‌اند، رسواتر از آن هستند که بتوانند علیه ایران سیاه نمایی کرده و آدرس غلط بدهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه حمله نظامی آمریکا و انگلیس علیه یمن که اخیرا انجام شد را نقض حق حاکمیت و تمامیت ارضی یک کشور مستقل و مغایر با منشور ملل متحد و اصول حقوق بین‌الملل خواند و افزود که این حمله نتیجه‌ای جز تشویق رژیم اشغالگر قدس به ارتکاب جنایات جنگی بیشتر و توسعه دامنه تنش در منطقه ندارد. 

کنعانی اقدامات خودسرانه انگلیس و آمریکا را تهدیدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی خواند و خاطرنشان کرد: اظهارات غیرمسئولانه و فرافکنانه مقامات انگلیس و آمریکا، نمی‌تواند کمکی به نجات رژیم صهیونیستی از بحران‌های متراکم و مسئولیت‌های جنایات آن علیه‌ ملت مظلوم فلسطین کند.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها راه جلوگیری از تنش بیشتر و برقراری صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا را اقدام فوری برای توقف حملات و جنایات جنگی رژیم متجاوز صهیونیستی در غزه می‌داند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول