اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  سیاسی

وزیر اقتصاد به علت بهانه تراشی بانک مرکزی برای رفع مشکلات واحدهای دام و طیور تذکر دریافت کرد

نماینده شاهین شهر در مورد علت کوتاهی بانک‌های عامل نسبت به بخشودگی سود کارمزد و جریمه‌های دیرکرد تسهیلات پرداختی به واحدهای دام و طیور به بهانه کمبود منابع به سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی تذکر کتبی داد.

وزیر اقتصاد به علت بهانه تراشی بانک مرکزی برای رفع مشکلات واحدهای دام و طیور تذکر دریافت کرد

 به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران توانا‌، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی‌، در مورد علت کوتاهی بانک‌های عامل نسبت به بخشودگی سود کارمزد و جریمه‌های دیرکرد تسهیلات پرداختی به واحدهای دام و طیور به بهانه کمبود منابع به سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی تذکر کتبی داد.

وی  با بیان پاسخ وزارتخانه اقتصاد و امور دارایی در پاسخ به تذکر کتبی خود مبنی بر بخشودگی سود کارمزد و جریمه‌های دیرکرد تسهیلات پرداختی به واحدهای دام و طیور توسط بانک‌های عامل بیان کرد: طی نامه شماره ۱۰۶۴/۰۲ مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۶ بانک مرکزی اعلام نموده است بار مالی ناشی از اجرای مصوبات می‌بایست بدوا تامین و یا در قوانین بودجه دیده شود.

نماینده شاهین در مجلس شورای اسلامی افزود:در حالی که بر اساس بند «د» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور بانک‌های عامل مکلفند نسبت به بخشودگی سود کارمزد و جریمه‌های دیرکرد تسهیلات پرداختی از ابتدای سال ۱۳۹۴ تا پایان سال ۱۴۰۲ کلیه بهره‌برداران بخش کشاورزی (فعالان بخش کشاورزی در حوزه های زراعت، باغبانی و گلخانه‌ها، دام و طیور، آبزیان، عشایر، واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و ماشینی کردن خسارت دیده از حوادث غیر مترقبه به ویژه خشکسالی و سیل، اقدام و اصل تسهیلات تا سقف ۳۰ هزار میلیارد ریال را به مدت سه سال امهال نمایند .

حاجی دلیگانی در توضیح تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ بیان کرد : زمانی که تولید کنندگان به بانک‌های عامل جهت بخشودگی سود کارمزد و جریمه‌های دیرکرد تسهیلات پرداختی مراجعه می‌کنند، این بانک‌ها، به بهانه کمبود منابع نسبت به اجرای آن امتناع می‌ورزند.

وی در پایان سوال خود را مطرح کرد و گفت: چرا علی رغم این حکم قانونی، باز هم بانک مرکزی به بهانه نبود قانون نسبت به تامین منابع مالی بانک‌ها جهت رفع مشکل تولید کنندگان اقدام نمی‌کند؟ و در اجرای قانون کوتاهی می‌کند؟!

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول