اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

شناسایی ۴۵۰۰ مبتلا به فشار خون و دیابت در واحد آموزش بیمار همدان

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از شناسایی ۴ هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به فشاری خون و دیابت با اجرای پویش سلامت در همدان خبر داد.

شناسایی ۴۵۰۰ مبتلا به فشار خون و دیابت در واحد آموزش بیمار همدان

رسول سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان به همراهی مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی در پویش ملی غربالگری پرفشاری خون و دیابت اشاره کرد و افزود:  تمام مراکز درمانی با برگزاری برنامه‌های متفاوت شامل سمینارها، آموزش‌هایی در افزایش آگاهی عمومی بیماران، همراهان بیمار و کارکنان، نصب پلاکارد و توزیع پمفلت به مراجعه‌کنندگان، نمایش انیمیشن و موشن‌گرافیک در مراکز درمانی و... سعی در افزایش آگاهی جامعه دارند. 

وی افزود: با آغاز پویش ملی غربالگری دیابت و پرفشاری خون تمام مراکز درمانی دانشگاه با ایجاد میز خدمت و استفاده از ظرفیت‌های موجود همراه با سایر مراکز در شناسایی بیماران دیابتی و پرفشاری خون ورود کردند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه از ابتدای این طرح تعداد بیماران غربالگری شده در واحدهای آموزش و پیگیری بیمار ۴ هزار و ۵۰۰ نفر بوده است افزود: قریب به ۸ هزار نفر نیز توسط واحدهای آموزش و پیگیری بیمار مرتبط با طرح پویش ملی سلامت آموزش داده شدند.

وی خاطرنشان کرد: فشار خون و دیابت به عنوان بیماری‌های خاموش در جامعه گسترش یافته‌اند و عاملی بسیار مهم برای بیماری‌های خطرناک و تهدید کننده سلامت مردم هستند.

سلیمی با تاکید به اینکه این دو بیماری به همراه عوارض شایعی که ایجاد می‌کنند مانند حملات قلبی، سکته‌های مغزی، نارسایی کلیه، دیالیز و قطع عضو هزینه‌های بسیار سنگینی بر خانواده‌ها، جامعه و دولت تحمیل می‌شود عنوان کرد: با پیشگیری سطح دوم یعنی شناسایی و درمان به موقع می‌توان روند پیشرفت بیماری را کند یا متوقف کرد و موجب نجات جان هزاران نفر و صرفه‌جویی در هزینه‌های درمانی شد.

وی با بیان اینکه طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۸۳ درصد از مرگ و میرهای بیمارستانی مربوط به بیماری‌های غیرواگیر است گفت: سالانه مرگ ۳۰۰ هزار نفر به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی اتفاق می‌افتد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه ۳۲ درصد افراد بالای ۱۸ سال فشارخون بالا دارند افزود: ۶۰ درصد نیز از فشارخون خود بی‌خبرند.

وی با بیان اینکه در طول سال ۳۰ هزار مرگ به خاطر بیماری دیابت در کشور اتفاق می‌افتد و متاسفانه آمار ناخوشایندی است خاطرنشان کرد: قدردان تلاش روسای بیمارستان‌ها، کادر پرستاری و پزشکی استان هستیم که در پویش سلامت شرکت کردند و به جامعه خدمت می‌کنند.

پایان پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول