اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار سفرای ایران، چین، ترکیه و پاکستان با معاون نخست‌وزیر قرقیزستان

سفرای ایران، چین، ترکیه و پاکستان در «بیشکک» با معاون نخست‌وزیر قرقیزستان دیدار و گسترش همکاری‌های متقابل را بررسی کردند.

دیدار سفرای ایران، چین، ترکیه و پاکستان با معاون نخست‌وزیر قرقیزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «غلامحسین یادگاری» سفیر ایران، «دو دیون» سفیر چین، «احمد صدیق دوغان» سفیر ترکیه و «حسن علی زیگ» سفیر پاکستان در «بیشکک» با «باکیت توروبایف» معاون نخست وزیر قرقیزستان دیدار و گسترش همکاری‌های متقابل را بررسی کردند.

هدف از این دیدارهای دوجانبه بررسی دستورکار اقتصادی با تاکید بر تشدید و گسترش بیش از پیش همکاری‌های تجاری و اقتصادی، جذب سرمایه‌گذاری در اقتصاد قرقیزستان و افزایش مبادلات تجاری با این کشورها بود.

توروبایف با سفرای کشورهای مذکور، ایجاد بنیادهای توسعه سرمایه گذاری مشترک، تشکیل مراکز تجاری و لجستیکی، همکاری‌های حمل‌ونقل و ترانزیت محموله‌ها، اجرای توافقات بر اساس نتایج نشست‌های کمیسیون‌های بین دولتی دوجانبه و همچنین توسعه پایه قراردادی- حقوقی در زمینه‌های یادشده را بررسی کرد.

طرفین برای پیشبرد این مسائل در مورد برگزاری مراسم‌ها از جمله تبادل سفرها در سطح روسای وزارتخانه‌ها و ادارات اقتصادی ذیربط به توافق رسیدند.

طرفین در پایان این دیدار، بر آمادگی خود برای تشدید و تحکیم همکاری‌ها در سطح بین دولتی از طریق وزارتخانه‌ها و تعامل بین محافل تجاری این کشورها تاکید کردند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول