اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

کاهش دما و یخبندان در مناطق برف‌گیر گیلان

به گفته مدیرکل هواشناسی گیلان در برخی مناطق استان یه ویژه ارتفاعات و دامنه‌ها و مناطق پوشیده از برف، طی ساعات شب و صبح یخبندان و دمای زیر صفر پیش بینی می‌شود.

کاهش دما و یخبندان در مناطق برف‌گیر گیلان

محمد دادرس مدیرکل هواشناسی گیلان امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: بر اساس آخرین الگوهای هواشناسی از فردا دوشنبه با خروج سامانه بارشی، کاهش ابر در گیلان مورد انتظار است. 

به گفته وی، در برخی مناطق گیلان به ویژه ارتفاعات و دامنه‌ها و مناطق پوشیده از برف، طی ساعات امشب و صبح فردا یخبندان و دمای زیر صفر پیش بینی می‌شود. 

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به حجم برف به ویژه در محورهای غربی استان گفت: لغزندگی سطح جاده‌ها در مناطق غربی استان مورد انتظار است و در صورت لزوم به تردد، به‌ همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی و امکانات گرمایشی ضروری است. 

دادرس همچنین با اشاره به حجم برف در مناطق کوهستانی استان بیان کرد: احتمال سقوط بهمن و ریزش برف در محورهای مستعد کوهستانی و مسیرهای صعود کوهنوردی وجود دارد. 

وی با اشاره به افت دما طی ساعات شب و صبح برای ۴۸ ساعت آینده نیز افزود: گیلانیان باید نسبت به قراردادن پوشش‌های محافظ برای کنتورها و همچنین مدیریت مصرف انرژی اقدامات لازم را لحاظ کنند. 

به گفته مدیرکل هواشناسی گیلان، طی روزهای پایانی هفته یعنی پنجشنبه و جمعه با ورود سامانه بارشی و سرد، مجدد شرایط برای بارش باران و برف و افت دمایی در استان مهیا می‌شود. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول