اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مشارکت بیش از ۵٨ هزار قوچانی در پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا

مدیر شبکه بهداشت و درمان و مجتمع آموزش عالی سلامت قوچان گفت: تاکنون ۵٨ هزار و ۴٨١ نفر یعنی ۴۴ درصد از جمعیت هدف این شهرستان در پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا شرکت کرده‌اند.

مشارکت بیش از ۵٨ هزار قوچانی در پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا

فرشید فتحی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قوچان با اشاره به اجرای طرح ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا، اظهار کرد: این پویش تا پایان دی‌ماه ادامه دارد و تاکنون ۵٨ هزار و ۴٨١ نفر از افراد بالای ١٨ سال و تمام زنان باردار قوچان در طرح شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این جمعیت حدود ۴۴ درصد از جمعیت واجد شرایط این شهرستان را شامل می‌شود، تصریح کرد: از این تعداد یک هزار و ٣٣۵ نفر مشکوک به دیابت بوده و یک هزار و ٢٣٨ نفر هم مشکوک به فشار خون هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان با اشاره به این موضوع که ١٢ هزار و ٩۴٩ نفر پیش فشارخون دارند، افزود: ٢۵ درصد افراد غربالگری شده یعنی ١۴ هزار و ٨٠٨ نفر دارای اضافه وزن بوده و ٧ هزار و ٩٩٢ نفر یعنی ١٣.۶ درصد این جمعیت هم افراد چاق هستند که آموزش‌های لازم توسط مراقبین سلامت به این افراد داده شده است.

فتحی مقدم تأکید کرد: مشارکت تمام افراد بالای ١٨ سال در این پویش علاوه بر اهمیت توجه به سلامتی موجب انجام اقدامات پیشگیرانه سلامتی و بهداشتی در موارد خاص می‌شود.

پایان پیام/ ٧٠٠۴٣

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول