اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ثبت شرکت‌ها الکترونیکی می‌شود

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری کشور گفت: باید به سرعت به سمت الکترونیکی شدن تمامی فرآیندها برویم، با الکترونیکی شدن و هوشمندسازی ثبت شرکت‌ها، شرکت‌های صوری به سهولت قابل شناسایی هستند.

ثبت شرکت‌ها الکترونیکی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان، ابوالفضل نصیری، مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری کشور در جلسه هم اندیشی فعالین اقتصادی و سازمانهای مردم نهاد استان اصفهان اظهارداشت: پنج فرایند ثبت شرکت‌ها از تیرماه الکترونیکی شده است، راه اندازی امضای الکترونیک اسناد تأسیس و تغییرات شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری و پرداخت الکترونیکی حق الثبت اشخاص حقوقی یکی از این فعالیت‌هاست که در شناسایی شرکت‌های صوری بسیار مؤثر خواهد بود.

وی افزود: در ابتدا مشکلات زیادی بخصوص در پنج استان کشور از جمله اصفهان داشتیم ولی هم اکنون امضای الکترونیک در اصفهان در ماه‌های مهر، آبان و آذر بیش از ۹۹ درصد اجرایی شده است.

نصیری با اشاره به اتلاف وقت و هزینه بر بودن فرآیندهای سنتی گفت: در روش الکترونیکی پست از چرخه فعلی حذف می‌شود، این کار علاوه بر کاهش هزینه، در وقت هم صرفه‌جویی خواهد کرد.

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری کشور از صدور شناسنامه با هولوگرام برای هر شرکت خبر داد و افزود: فرآیند نقل و انتقال مالیاتی از ۲۶ دی ماه بصورت الکترونیکی شده است، این فرایند از لحاظ پیشگیری از جعل بسیار مهم و ضروری بود.

وی همچنین از حذف دفاتر کل و روزنامه از سال آینده خبر داد و با بیان اینکه زیرساخت ها در این خصوص آماده شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲ میلیون و ۵۰ هزار شرکت ثبت شده در کشور داریم که از این تعداد ۱۳۰ هزار شرکت و موسسه غیرتجاری عمدتاً فعال در استان اصفهان فعالیت دارد.

نصیری یکی از راه‌های تشخیص فعال بودن شرکت‌ها و موسسات را تغییرات مکرر در آنها دانست و اظهار کرد: شرکت های صوری غالباً تغییراتی ندارند یا تغییرات در آنها بسیار اندک است.

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری کشور تاکید کرد: باید به سرعت به سمت الکترونیکی شدن تمامی فرآیندها برویم، با الکترونیکی شدن و هوشمندسازی ثبت شرکت‌ها، شرکت‌های صوری به سهولت قابل شناسایی هستند.

در این جلسه نمایندگان شرکت‌ها و موسسات مردم نهاد و فعالان اقتصادی با بیان مشکلات و مسائل  خود بر لزوم ارائه آموزش‌های فصلی در خصوص فرآیندهای الکترونیکی و سامانه جامع ثبت شرکت‌ها تاکید کردند.

پایان پیام/۳۸۱۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول