اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

معاون سیاسی استانداری تهران: ۱۷ درصد داوطلبان انتخابات از بانوان هستند

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: ۱۷ درصد داوطلبان انتخابات مجلس از بانوان می‌باشند.

معاون سیاسی استانداری تهران: ۱۷ درصد داوطلبان انتخابات از بانوان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، سید عباس جوهری معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران و رییس ستاد انتخابات استان تهران در جمع بانوان برگزیده شهر تهران بمناسبت  میلاد حضرت زهرا (س)اظهار کرد: نگاه به جایگاه زن و نقش آفرینی او در جامعه، یکی از مصادیق اصلی تفاوت نگاه مکتب اسلام بعنوان پرچمدار جبهه حق با جبهه باطل میباشد.اسلام نگاه "کالا "بودن به زن در تفکر جبهه باطل را منسوخ کرد و جایگاه "والا " بودن را در اختیار او گذاشت.

وی گفت: امروز جبهه باطل از مکتب فاخر فاطمی هراس دارد و تمام تلاش خود را مینماید که سیره زندگی حضرت زهرا (‌س) در ابعاد فردی و اجتماعی و سیاسی درجهان ساری و جاری نشود.تاریخ گواهی میدهد که نقش حضرت زهرا (س) در زمان نبی مکرم و بویژه بعد از نبی مکرم (ص)  نقش بی بدیلی بوده است.آنجا که شبانه به در خانه مهاجرین و انصار میرفتند و آنها را به همراهی و تبعیت از امام جامعه ترغیب میکردند.

جوهری افزود: امام خمینی ( ره)‌ که خود شاگرد مکتب فاطمی بود حضور در عرصه های سیاسی و اجتماعی و نقش آفرینی در رویدادهای اساسی کشور را بر زنان واجب کرد. رهبری معظم نیز در سخنرانی اخیر خود خواستار نقش آفرینی بیشتر  زنان در جامعه بویژه امر خطیر انتخابات شدند. از اینرو زنان مسلمان ما با تاسی به سیره حضرت زهرا ( س) بایستی در اجرای فرمان ولی فقیه پیشرو باشند کمااینکه در تمامی عرصه های تاریخی انقلاب اسلامی نقش موثر و ماندگاری داشته اند. 

رییس ستاد انتخابات در ادامه صحبت هایش اشاره ای هم به آمار داوطلبان کرد و گفت: الحمدلله مشارکت بانوان در ثبت نام انتخابات مجلس در استان تهران از میانگین کشوری(۱۴ درصد ) بیشتر بوده و ۱۷ درصد را در استان تهران از جمع داوطلبین به خود اختصاص داده اند که نشانه بسیار خوبی در حضور موثر و پر رنگ بانوان در امر انتخابات تحلیل می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول