اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

راه‌اندازی ۵۲ ایستگاه پایش آلودگی هوا در سطح کشور

جلسه اضطراری کمیته ملی آلودگی هوا با مشارکت نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها‌ی ذیربط در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی برگزار شد.

راه‌اندازی ۵۲ ایستگاه پایش آلودگی هوا در سطح کشور

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، محمداسماعیل مطلق رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در جلسه اضطراری کمیته ملی آلودگی هوا، بر ضرورت و اهمیت نحوه صحیح اطلاع‌رسانی و مراقبت از سلامت مردم مخصوصا افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان، مادران باردار و کودکان تاکید کرد و اظهار داشت: رسانه‌های جمعی باید اطلاع‌رسانی به مردم در زمینه پیامد‌های آلودگی هوا بر سلامت و روش‌های خود مراقبتی برای کاهش این عوارض را در اولویت قراردهند.

مطلق، خارج نکردن خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های فرسوده و اسقاطی از سیستم حمل و نقل و همچنین عدم استفاده از تجهیزات مناسب کنترل آلودگی هوا برای صنایع را از جمله دلایل اصلی آلودگی هوا عنوان کرد.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی همچنین گفت: در حال حاضر ۵۲ ایستگاه پایش آلودگی هوا تحت نظر وزارت بهداشت در سطح کشور راه‌اندازی شده است.

مطلق تاکید کرد: دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در جلسات مستمر، وضعیت اجرای قانون هوای پاک و اقداماتی که دستگاه‌های اجرایی باید انجام دهند را بطور جدی پیگیری می‌کند.

وی در پایان به مردم به خصوص بیماران قلبی و عروقی توصیه کرد که در مواقع آلودگی هوا حتی الامکان رفت و آمد‌های غیر ضرور نداشته باشند و در صورت ضرورت حتما از ماسک استفاده نمایند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول