اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  سیاسی

یک نماینده سابق مجلس: بی میلی اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات بخاطر هم صدایی با جریان بیمارگونه خارج نشین است

نماینده سابق میاندوآب گفت: بی میلی جریان اصلاحات نسبت به مشارکت و حضور در انتخابات به دلیل همصدا شدن با جریانات بیمار گونه ای است که در خارج از کشور هستند و بجز منافع شخصی به چیز دیگری فکر نمی‌کنند.

یک نماینده سابق مجلس: بی میلی اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات بخاطر  هم صدایی با جریان بیمارگونه خارج نشین است

 جهانبخش محبی نیا نماینده سابق میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران توانا در خصوص انتخابات و لزوم مشارکت در انتخابات با توجه به سخنان مقام معظم رهبری اظهار داشت : مشارکت خون امر سیاسی در یک جامعه سرزنده و با نشاط است. مقام معظم رهبری بجز جایگاه رهبری دینی و سیاسی خود در جامعه ایران ، یک کارشناس ورزیده در امر سیاست محسوب می‌شود. 

وی در ادامه گفت : آموزه ها و گزاره های مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات برای پویایی جامعه ، سیاست و فرهنگ ضروری می باشد ، بر مبنای همین تاکید ایشان بر امر مشارکت برخاسته از یک تشخیص درست و به موقع است . 

محبی نیا در ادامه تصریح کرد: در جامعه امروز همبستگی جامعه وابسته به امر سیاست است و به همین جهت مراقبت مقام معظم رهبری از امر سیاست آن هم در این روز ها که امر سیاسی فراز و فرود هایی را تجربه می‌کند بسیار آموزنده است و باعث ایجاد وحدت و همبستگی ملی می شود . 

وی در خصوص انتظارات جامعه از مجلس آینده گفت : مجالس بعد از انقلاب اسلامی به ویژه از مجلس پنجم به بعد دچار یک تقلیل گرایی شد و از خلق گفتمان جمهوریت و اسلامیت مکمل محروم ماند و به همین دلیل گرفتار یه سری مداخلات در امور قضایی و اجرایی شد و یک وجهه غیر متعارف از جرگه نمایندگی پیدا کردند که نسبت به تقویت شاخص های ملی توفیق زیادی به دست نیاورند .

فعال سیاسی در ادامه بیان داشت : اولین وظیفه ی مجلس آینده خلق فضایی است که در آن فضا تعادل اجتماعی ، نظم اجتماعی ، رشد و پیشرفت اقتصادی نه با مداخله بلکه با عزم عمومی و درک نیاز های مردم توسط دولت و مسئولیت و تعهد کارگزاران در مقابل مردم نیاز های مردم تحقق پیدا کند .

وی در ادامه با تاکید بر شرایط روز جامعه و نیاز های اقتصادی مردم ، اولویت های دیگر مردم را اینگونه معرفی کرد : اولویت مردم اشتغال ، رفاه ، معیشت ، رشد درآمد ملی است اما مجلس می‌تواند فراتر از این موارد عمل کند و البته که درخواست های مردم کاملا به حق است اما مجلس می‌تواند علاوه بر تحقق این موارد در موارد دیگر نیز ایفا نقش کند .

محبی نیا در خصوص میزان حضور طیف های سیاسی در انتخابات خاطر نشان کرد: با توجه به اتفاقات و فضای روز جامعه طیف اصولگرایان حضور فعالی در انتخابات خواهند داشت ، جریان اعتدال هم قطعا به طور نسبی حضور خواهند داشت اما جریان اصلاحات با توجه به بی میلی خودشان نسبت به حضور در انتخابات شاید آنگونه که باید در انتخابات حضور پیدا نکنند .

وی افزود : بی میلی جریان اصلاحات نسبت به مشارکت و حضور در انتخابات به دلیل همصدا شدن با جریانات بیمار گونه ای است که  در خارج از کشور هستند و بجز منافع شخصی به چیز دیگری فکر نمی‌کنند اما امیدوارم با توجه با چالش هایی که مقام معظم رهبری تبیین کردند جریانات سیاسی که به هر دلیلی از حضور در این رقابت عقب ماندند به صحنه باز گردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول