اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان‌غربی: برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر به دنبال رفع خلاء های مرزی هستیم

استاندار آذربایجان غربی گفت: با توجه به مرزهای طولانی این استان، برای ساماندهی خلاءهای مرزی و معابر صعب‌العبور نیازمند حمایت در امر مبارزه با قاچاق مواد مخدر هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی: برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر به دنبال رفع خلاء های مرزی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این استان اظهار داشت: در دولت سیزدهم با رویکردی منسجم و تهاجمی، اقدامات مؤثری در مسیر مبارزه با قاچاق مواد مخدر انجام شده است.

وی با اشاره به تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های نظامی و امنیتی در امر مقابله با قاچاق مواد مخدر، افزود: حمایت قضایی مجموعه دادگستری استان و فعال‌سازی کمیته‌های مختلف در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی، توفیقات خوبی را در عرصه مقابله با مواد مخدر موجب شده است.

معتمدیان با بیان اینکه بخش عمده مواد مخدر از مرزهای شرقى وارد و از مرزهای آذربایجان‌غربی خارج می‌شود، خاطرنشان کرد: تدابیر لازم برای هماهنگی بیش از پیش استان‌های کشور در طول مسیر ورود تا خروج برای مقابله با قاچاق مواد مخدر، از سوی نهادهای ملی اندیشیده شود.

استاندار آذربایجان‌غربی به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن استان در مسیر ترانزیت با کشورهای منطقه نیز اشاره کرده و افزود: با توجه به مرزهای طولانی آذربایجان‌غربی، برای ساماندهی خلاءهای مرزی و معابر صعب‌العبور و جبران ضعف‌های تجهیزاتی، نیازمند حمایت در امر مبارزه با قاچاق مواد مخدر هستیم.

معتمدیان با اشاره به شبکه هاى قاچاق مواد مخدر، اضافه کرد: گروه‌های تروریستی و باندهای مافیایی با هدایت سرویس‌های اطلاعاتی غربی، قاچاق مواد مخدر را در منطقه ساماندهی می‌کنند.

وی به تقویت دستگاه قضایی و نیروهای عملیاتی مبارزه با قاچاق مواد مخدر نیز اشاره کرده و یادآور شد: در دولت سیزدهم، هم‌افزایی بین نهادهای متولی برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های آذربایجان‌غربی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر، به صورت جدی دنبال می‌شود.

معتمدیان با تاکید بر ساماندهی وضعیت زندان‌ها و مراکز اسکان معتادین متجاهر در آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: در کنار راه‌اندازی مرکز یک هزار و ۵۰۰ نفری اسکان معتادان متجاهر در مرکز استان، برای احداث مراکز ساماندهی و بهبود معتادین در شمال و جنوب آذربایجان‌غربی نیز برنامه‌ریزی شده است.

در پایان این جلسه، آیین تکریم و معارفه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی برگزار و از زحمات رامین موحدی قدردانى و با حکم دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ، جعفر ذوالفقاری به عنوان دبیر جدید این شورا معرفی شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول