اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

افزایش ۲۵ درصدی پوشش برف در گلستان

مدیرکل هواشناسی گلستان از افزایش 25 درصدی پوشش برف در ارتفاعات این استان خبر داد.

افزایش ۲۵ درصدی پوشش برف در گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، در سال آبی جاری وضعیت بارش‌ها در گلستان بهبود یافته به گونه‌ای که میزان بارش نسبت به دوره‌های قبل حکایت از افزایش بارندگی دارد.

مدیرکل هواشناسی گلستان در این خصوص گفت که پوشش برف در ارتفاعات استان پس از ریزش اخیر، به دو هزار و ۳۴۷ کیلومترمربع رسید.

امان محمد کمالی افزود: سال گذشته پوشش برف در همین ایام، هزار و ۷۶۲ کیلومترمربع بود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان هم در خصوص وضعیت منابع استان در آذر ماه سال 1402 گفت: میزان بارش آذر سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 106 درصد افزایش و نسبت به دوره درازمدت 32 درصد افزایش را نشان می دهد.

ایرج حیدریان بیان کرد: جریان رودخانه ها براساس ایستگاه‌های مبناء در مدت مهر لغایت ماه جاری، نسبت به دوره شاخص در حوضه قره سو 8.17 درصد کاهش، در حوضه گرگانرود 32 درصد کاهش و در حوضه خلیج گرگان 41 درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: ذخیره آبخوان کم عمق استان در ماه آذر سال گذشته 66.32 میلیون متر مکعب کاهش و در مقایسه با متوسط 32 سال گذشته 286.36 میلیون متر مکعب کاهش نشان می دهد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان ادامه داد: ذخیره آبخوان عمیق استان هم در آذر ماه سال جاری، در مقایسه با ماه آذر سال گذشته 35.91 میلیون متر مکعب کاهش و در مقایسه با متوسط 22 گذشته 105.05 میلیون متر مکعب کاهش نشان می دهد.

پایان پیام/83026

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول