اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

در حفظ هویت موسیقایی خودمان بیکار ننشستیم؛ همه عایدی یک هنرمند از صندوق اعتباری هنر

هوشنگ کردستانی هنرمند پیشکسوت موسیقی کرمان با اشاره به تلاش برای حفظ موسیقی اصیل در میان جوانان گفت: ما بیکار ننشستیم و در حفظ هویت موسیقایی خود در حال تلاش هستیم. موسیقی نواحی در جنوب کرمان نوپا است اما اعتباری برای ترویج موسیقی برای آن در نظر گرفته نمی‌شود و یا خیلی ناچیز است.

در حفظ هویت موسیقایی خودمان بیکار ننشستیم؛ همه عایدی یک هنرمند از صندوق اعتباری هنر

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، هوشنگ کردستانی خواننده و سرپرست گروه‌نوازی کرمانی که در جشنواره موسیقی نواحی به اجرا پرداخت در حاشیه این رویداد  گفت: جوانان با موسیقی و هویت بیگانه بیشتر ارتباط برقرار کردند و آن‌ها را تا حدودی پذیرفته‌‌اند، باید بستری فراهم شود تا جوانان در این اجرا ها حضور داشته باشند و به صورت چهره به چهره با هنرمندان آشنا شوند و از محتوای غنی موسیقی نواحی مطلع شوند. خداروشکر رنگارنگی و تنوع از اقوام مختلف در جشنواره امسال وجود داشت انتظار می‌رفت سالنی برای این دوره فراهم شود تا حداقل تعداد قابل قبولی به تماشای اجراها می‌نشستند.

وی با اشاره به استفاده جوانان استان کرمان از موسیقی نواحی خاطر‌نشان کرد: در مراسم‌های شادمانه استان کرمان این موسیقی‌ها اجرا می‌شود و جوانان ارتباط خوبی با آن دارند. ما در کنار سازهای غربی از سازهای سنتی استفاده می‌کنیم و جایگاه خود را در میان جوان‌ها دارد. ما بیکار ننشستیم و در حفظ هویت موسیقایی خود در حال تلاش هستیم. موسیقی نواحی در جنوب کرمان نوپا است اما اعتباری برای ترویج موسیقی برای آن در نظر گرفته نمی‌شود و یا خیلی ناچیز است. برگزاری کارگاه‌های اموزشی به همین دلیل در استان ما بسیار ضعیف است.

این هنرمند ادامه داد: در یک جلسه ای از من پرسیدند شما چه می‌خواهید و ما باید چه کنیم؟ بنده گفتم تا زمانی که واژه هنر در کنار فرهنگ در شناسنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ننشیند، چیزی عاید هنرموسیقی نخواهد شد. موسیقی در حال حاضر برادرخوانده فرهنگ است نه برادر آن.

کردستانی با بیان اینکه حمایتی از هنرمندان موسیقی نواحی نمی‌شود افزود: چهل سال است در جشنواره‌های مختلف حضور داشتم و هیچ جشنواره‌ای را از دست ندادم. زمانی که بنده با آقای توحیدی کار می‌کردم هیچ کس اعتقادی به موسیقی نواحی در استان ما نداشت اما متاسفانه حتی بیمه هم نیستم تنها ماهی ۱ میلیون از صندوق هنر برای بنده واریز می‌شود.

گفتنی است شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ۱۶ تا ۱۹ آذر در تالار رودکی تهران برگزار شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول