اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  جامعه

مصوبه عوارض بر تبلیغات محیطی در تهران اصلاح شد

صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران، اصلاح مصوبه عوارض بر تبلیغات محیطی در تهران در دستور کار قرار گرفت و در نهایت به تصویب رسید.

مصوبه عوارض بر تبلیغات محیطی در تهران اصلاح شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا؛ صبح امروز دویست و هفتمین جلسه شورای شهر اسلامی تهران با حضور اکثریت اعضای شورا برگزار شد. در این جلسه هادی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه در جریان اصلاح «مصوبه عوارض بر تبلیغات محیطی، تابلوهای تبلیغاتی در شهر تهران» که سازمان زیبا سازی ارائه کرده است، گفت: بر اساس تبصره به بند پنجم ماده یکم مصوبه، در صورتی که طول تابلوی منصوبه، مازاد بر میزان استاندارد ۳۰۰ سانتی متر باشد و عرض آن 130 سانتی متر باشد میزان مازاد بر استاندارد باید به پرداخت عوارض بر اساس جدول قید اقدام کنند.

وی افزود: بر اساس اصلاح تبصره ششم، عبارت «نصب هرگونه تابلو با هر ایجاد و با هر نوع تبلیغ دارای مجوز اعم از داخلی، خارجی، نشان، آرم مخصوص یا انحصاری ثبت شده هستند و به نوعی شاخص محسوب می شوند، مادامی که به صورت فرامنطقه ای در شعبات متعدد به شکل زنجیره ای اقدام به تبلیغ کالا، محصول و خدمات می کنند، تابلوی غیرمعرف و غیر استاندارد شناخته شده و مشمول پرداخت عوارض موضوع این مصوبه می شوند» جایگزین عبارت پیشین این مصوبه شد.

بر اساس تبصره دهم عبارت «پنج درصد عوارض کل محاسبه شده مطابق جداول مصوبه خواهد شد» جایگزین عبارت «به ازای هر ۱۰ متر مربع افزایش مساحت، پنج درصد به ضریب مندرج در جداول اضافه خواهد شد»، می شود.

پیرهادی در خصوص احتساب جایزه خوش حسابی بیان کرد: بر اساس اصلاح تبصره دوازدهم برای بیش از ۴۰ مترمربع ۱۰ درصد به مبلغ کل عوارض محاسبه شده اضافه خواهد شد و بر اساس ماده پنجم تبصره دوم مؤدیان و مشمولین پرداخت عوارض موضوع این مصوبه در صورت پرداخت نقدی و عوارض تا پایان سال جاری مشمول ۱۰ درصد جایزه خوش حسابی می شوند.

وی تصیح کرد: فراگیری کاهش قیمت‌ها و دریافت پول به صورت نقدی اقدامی مناسب در این خصوص خواهد بود.

حبیب کاشانی عضو شورای شهر تهران در تذکری به مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در خصوص اصلاح این طرح بیان کرد: در ماه گذشته استقبالی از این مصوبه نشد و اینکه دوباره از ده  درصد افزایش به بیست درصد افزایش پیدا کند به معنای تشویق کردن به نپذیرفتن قانون است.

همچنین قابل ذکر است که انتهای این جلسه «اصلاحیه مصوبه عوارض بر تبلیغات محیطی، تابلوهای معرف کاربری منصوب در شهر تهران در سال ۱۴۰۲» بررسی و اصلاحات آن با ۱۷ رأی موافق تصویب شد.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول