اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

کارگری: حاج قاسم الان هم درحال کمک به کشور، نظام و جبهه مقاومت است

رئیس کمیته ملی پارالمپیک گفت: حاج قاسم الان هم درحال کمک به کشور و نظام و جبهه مقاومت است و این کمک هم معنوی است هم مدیریتی.

کارگری: حاج قاسم الان هم درحال کمک به کشور، نظام و جبهه مقاومت است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مجمع کمیته ملی پارالمپیک از ساعت ۹ صبح امروز در سالن پارالمپیک آغاز شد.

غفور کارگری، رئیس کمیته ملی پارالمپیک در این مجمع اظهار داشت: گرامی می‌داریم یاد و خاطره شهدای متعلق به این ایام خاص؛ شهید حاج قاسم سلیمانی که انسان کم‌نظیر و فوق‌العاده‌ای بود که با نقشه دشمنان، جهان اسلام از وجودش بی‌بهره شد هرچند روح حاج قاسم درحال کار کردن است. حاج قاسم الان هم درحال کمک به کشور و نظام و جبهه مقاومت است. این کمک هم معنوی است که مصادیقش را من اطلاع دارم و هم کمک مدیریتی و فرماندهی جبهه مقاومت است. الهام‌گیری از روش و منش و سبک مدیریت وی هم به خوبی به چشم می‌آید. علیرغم اینکه اینکه حاج قاسم از تعریف از خود پرهیز داشت، اما در جلسه‌ای خصوصی به من گفت که من در مدیریت سبک خاصی دارم. 

وی ادامه داد: اگر بخواهم اصلاح کنم باید بگویم که وی گفت من در مدیریت مکتب دارم و حالا این مکتب درحال کمک به بخش‌های مختلف کشور است. یاد شهید موثر یعنی سید رضی موسوی را هم گرامی می داریم. وی هم انسان بزرگی بود که گمنام بود و خلوص وی باعث شد چیزی شبیه حاج قاسم درمورد وی هم تکرار شود. با وجود اینکه افراد زیادی او را نمی‌شناختند، اما در مدت کوتاهی یک ملت شیفته وی شدند. درود می‌فرستیم به روح شهدای کرمان؛ از شهادت این عزیزان همه متاسف شدیم، اما بدانیم که شهادت آنها باعث شد که هم انسجام ملی تقویت شود و هم انگیزه دفاع از مکتب و ولایت و جبهه مقاومت تقویت شود. آورده‌های زیادی در کنار حزن و اندوهی که برای همه ما ایجاد کرد به همراه داشت. این اتفاق باعث روشنگری و افزایش بصیرت شد. این حوادث واقعاً نیاز به توجه و تمرکز بیشتری دارد که من در حضور وزیر ورزش این را می‌گویم که در بخش ورزش کشور مقداری بیش از این مباحث بنیادی درمورد کشور و نظام و انقلاب باید پرداخته شود که همان موضوع افزایش بصیرت است.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک خاطرنشان کرد: مثلث آمریکا، صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها درصدد آسیب زدن به کشور و نظام و جبهه مقاومت هستند. آنها در تلاش هستند تا شیرینی پیروزی اخیر جبهه مقاومت را کاهش دهند، اما اطلاعات دقیق وجود دارد که آنها به اهداف خود نخواهند رسید. اگر داستان غزه به هر شکلی متوقف شود تازه مشکلات رژیم صهیونیستی آغاز خواهد شد. در این مراسم از برادر بی‌ادعا ما سردار صفارزاده تجلیل شد که به رحمت خدا رفته‌ است. فرزندان وی در این مراسم حاضر شدند. قطعاً ورزش کشور مدیون دیدگاه‌های ارزشمند و عمیق مرحوم صفارزاده است. همه ما باید تلاش کنیم که این نظرات و دیدگاه‌ها به مرور زمان کمرنگ نشود. وظیفه همه ما هست که انسان‌هایی مانند مرحوم صفارزاده را بیش از پیش معرفی کنیم. یک بار دیگر به روح بلند وی سلام و صلوات می‌فرستیم.

رییس کمیته ملی پارالمپیک عنوان کرد: حضور برادر و دوست بزرگوارمان محمود خسروی‌وفا را در این مجمع نداریم. درگیر جلسه‌ای بیرون از کمیته بود اما قدردانش هستیم. از خدماتش در سال‌های متمادی برای کمیته ملی پارالمپیک هم تشکر می‌کنیم. وظیفه دارم از تلاش ها و موفقیت همکاران در حوزه پارالمپیک سپاسگزاری کنم‌. روسای فدراسیون‌ها و زیرمجموعه شان شامل واحدها، بخش‌ها و سرمربیان و ورزشکاران این اتفاق بزرگ، ماندگار و بی‌نظیر را در هانگژو رقم زدند.

وی خطاب به وزیر ورزش عنوان کرد: از وقتی مسئولیت کمیته را برعهده گرفتیم، شرایط سختی داشتیم. همه می‌دانند حدود ۲ سال ورزش کشور به صورت نسبی در بلاتکلیفی بود و وضعیت باثباتی نداشت. این موضوع در همه حوزه‌‌های ورزش از جمله پارالمپیک تاثیر منفی خود را گذاشت. ما از حیث بودجه در سال ۱۴۰۱ اصلا شرایط خوبی نداشتیم. در این سال بودجه جاری و مصوب ما ۱۱۹ میلیارد بود که بسیار اندک است. ۱۱۳ میلیارد از این مبلغ یعنی ۹۵ درصد را دریافت کردیم. اردوهای اماده‌سازی برای هانگژو و مسابقات کسب سهمیه پاریس را داشتیم‌. کارهای جاری کمیته مثل برنامه‌ها، حقوق پرسنل و نیازمندیهای اعتباری را هم داشتیم. در سال ۱۴۰۲ با تلاش سازمان برنامه و بودجه و رایزنی‌ها این رقم به ۲۲۶ میلیارد رسید. یعنی ۱۲۳ درصد افزایش اعتبار داشتیم. با این وجود برآورد میدانی ما فقط برای هانگژو مثل هزینه بلیت و ... نزدیک ۳۰۰ میلیارد بود.

کارگری تصریح کرد: در کنار بحث بودجه شاهد این بودیم بیش از ۳۰ ورزشکار مدال آور خداحافظی یا مهاجرت کردند یا با ادغام کلاس‌ها دیگر امکان فعالیت نداشتند. پیش‌بینی ما برای هانگژو در ابتدا کسب ۳۶ طلا بود.


کارگری عنوان کرد: ما مقامی بهتر از سومی و پایین‌تر را به ذهن‌مان نمی‌آمد. جمع حاضر کمر همت بسته‌اند که سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی دقیق و منطقی و قابل اتکا صورت گرفت. مدیریت بسیار خوبی توسط فدراسیون‌ها و روسای فدراسیون‌ها انجام شد. نظارت‌های مناسب و مشکل‌گشایی به عمل آمد. تلاش‌های بسیار زیادی را ورزشکاران ما متحمل شدند و زحمات زیادی کشیدند. سرمربیان و مربیان ما خیلی زحمت کشیدند و نهایتاً عنایت الهی و ائمه اطهار شامل کاروان فرزندان ایران شد و این نتیجه تاریخی و بی‌نظیر را رقم زد. مقام  دومی در آسیا بی‌سابقه است. حالا دوستان همه در فضای ورزش بوده‌اند و هستند و می‌دانند که ما یک بار در مسابقات آسیایی توانستیم دوم شویم که آن هم در سال 1354 بود که البته میزبان هم بودیم. در آن زمان مدال‌های رشته‌های تیمی را به تعداد افراد محاسبه کرده‌اند و ما به این شکل در مسابقات آسیایی دوم شدیم، اما در هانگژو ما میزبان نبودیم و شرایط سختی را داشتیم.

وی افزود: این بار کارهای خوبی صورت گرفت و منطبق بر سیاست‌های تعیین شده که سیاست کیفی‌گرایی بود این نتیجه حاصل شد. یعنی ما یک ورزشکار خارج از سیاست‌های تعیین شده را اعزام نکردیم. یک نفر اضافه خارج از ورزشکاران و نفر همراه به صورت اضافه همراه کاروان نبود. هدف تمام اعزامی‌ها مشخص شود. 44 مدال طلا و در مجموع 131 مدال کسب شد و 22 مدال طلا همراه با رکوردشکنی بود. در اجلاس مختلفی که شرکت می‌کردیم اظهارنظرهای افتخارآفرین و غرورآفرینی مطرح می‌شد؛ مثلا مسوول پارالمپیک هند در اجلاس ریاض به من گفت که وزیر ورزش ما گفته است که بروید ببینید ایران چه برنامه‌هایی دارد و چه کارهایی انجام داده که اینگونه مدال‌ها را درو می‌کند. الان یکی از رقبای ما در منطقه غرب آسیا ازبکستان است که مسوول کمیته پارالمپیک این کشور 4-5 بار درخواست برنامه از ما کرده است. 

رئیس کمیته ملی پارالمپیک اظهار داشت: در مجموع باعث افتخار و غرور ملی شد. در ادامه هم تشکرهای مقام معظم رهبری را به همراه داشت. قبل از اینکه برنامه‌های مهم سال آینده را بگویم باید برای چند مورد از دوستان کمک بگیریم و مواردی را به هیأت اجرایی تفویض اختیار کنم. ساختار پیشنهادی کمیته ملی پارالمپیک را در هیأت اجرایی به تصویب رساندیم و باید در مجمع هم تصویب شود. چون این ساختار قرار است در سازمان امور اداری استخدامی هم مورد بررسی قرار بگیرد و احتمال زیادی می‌دهیم که آنجا تغییراتی را بعد از نظرات سازمان مذکور داشته باشیم، احساس کردم درست نیست که ما ساختاری را تصویب کنیم و سپس سازمان امور اداری استخدامی بخواهد آن را تغییر دهد. از دوستان عضو مجمع عمومی کمیته ملی پارالمپیک خواهش می‌کنم که این اختیار را به هیأت اجرایی بدهند که این ساختار پس از بررسی سازمان امور اداری استخدامی اگر نیاز به اصلاح مجدد داشت این کار را انجام دهد و در راستای همین موضوع که مرتبط به این بحث است آیین‌نامه اداری استخدامی که بخشی به مباحث تشکیلاتی بازمی‌گردد هم به تصویب هیأت اجرایی رسیده است و مجوز داده شده که تا 35درصد افزایش را می‌توانیم داشته باشیم که این موضوع هم در سازمان امور اداری استخدامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و می‌خواهم درخواست کنم که برای آن هم به هیأت اجرایی تفویض اختیار شود.

وی افزود: در سال 99 مجمع عمومی موردی را به هیأت اجرایی اختیار داده است که مربوط به سایر آیین‌نامه‌ها است. در مصوبه هشتم سال 99 تفویض اختیار به هیأت اجرایی داده شده که اگر آیین‌نامه‌ای برای کمیته ملی پارالمپیک نیاز است توسط هیأت اجرایی تصویب شود و همچنین مطالب مربوط به بند ( ر ) ماده 7 اساسنامه که مربوط می‌شود به شکایات و مباحث حقوقی و ... به هیأت اجرایی تفویض اختیار شده است.

در ادامه تفویض اختیار به هیات اجرایی کمیته پارالمپیک انجام شد.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک در ادامه ضمن تشریح برنامه‌های این کمیته در سال آینده، گفت: بخشی از این کارها از سال گذشته کلید خورده و ادامه آن نیز به پس از سال ۱۴۰۳ موکول می شود. یعنی در سال ۱۴۰۴ هم بخشی از این برنامه‌ها را داریم. مهم‌ترین کار ما در سال آینده پارالمپیک پاریس است. مطابق بررسی‌های فنی برای این مسابقات شرایط چندان مطلوبی نداریم. همه دوستان می‌دانند هر سال که از عمر مسابقات و نهضت پارالمپیک و پارااسیایی می‌گذرد، بر میزان رقابت و فنی‌تر شدن مسابقات افزوده می‌شود. راهبرد اصلی ما برای پاریس مدال‌آوری با تمرکز روی طلا است. تجربه موفقی که در سال‌های گذشته اجرا شده و نتیجه داده است. در کنارش کیفیت‌گرایی را هم مدنظر داریم. یعنی کیفیت نفرات اعزامی و اولویت‌بندی رشته های مدال‌‌آور مورد توجه است. باید بیشتر به این بخش توجه و سرمایه‌گذاری شود‌. مثلا الان برای رشته شنا این کار آغاز شده است. روش‌های مناسب‌تر و بهینه‌تری برای انتخاب کادرفنی از موارد دیگری است که باید به آن توجه کنیم.

کارگری ادامه داد: نوع نظارت‌ها باید تغییر کند‌. نظارت یعنی درک شرایط و اتخاذ تصمیم و انجام تمهیدات برای بهتر شدن اوضاع و احوال. در بعد روانشناسی و تغذیه حتما باید کارهای جدیدی انجام بدهیم. این ۲ موضوع را باید تقویت کنیم. باید نسبت به مباحث علمی، عنایت ویژه‌تری صورت بگیرد. اردوهای مسابقات تاشکند را از نیمه دوم سال ۱۴۰۳ باید آغاز کنیم. در دوره قبلی جوانان آسیا قهرمان شدیم که حفظ این قهرمانی بسیار کار سختی است. دلیلش هم این است که در دوره گذشته بحرین میزبان بود که در سطح ورزش آسیا حرف چندانی برای گفتن نداشته و ندارد و چین هم شرکت نکرده بود. اگر چین در تاشکند شرکت کند، وضعیت دگرگون می‌شود. ازبکستان هم خیز بلندی برای کسب مقام‌های خوب و رتبه‌های عالی برداشته است‌. کارمان خیلی سخت است.

وی اضافه کرد: درمورد پارااسیایی ناگویا هم باید بگویم کشور دوست ما ژاپن از همین الان برای به محاق بردن ایران کارش را شروع کرده است. در حال حاضر ۲ رشته مدال‌آور ما که پاشنه آشیل خودشان است یعنی شطرنج و کانو را حذف کردند. رشته‌هایی که اگر آنها را از هانگژو حذف کنیم، ژاپن به جای ایران دوم می‌شود. احتمال دارد اقدامات دیگری هم به عنوان میزبان انجام بدهند. به همین دلیل می‌گویم کار ما برای این ۳ رویداد بسیار سخت و این حرف اغراق آمیز نیست. زیرا با تحلیل و اطلاعات دقیق است. به همین دلیل از وزیر ورزش می‌خواهم همانگونه که تاکنون حمایت وزارت خانه خوب بوده است، افزایش پیدا کند و در بحث پارالمپیک مقداری متفاوت شود. همه بحث می‌کنیم کار باید جهادی، دغدغه‌مندانه و هوشمندانه پیش برود‌. 

رئیس کمیته پارالمپیک خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های سال آینده ما استعدادیابی است. برای کسب نتیجه در تاشکند و ناگویا نیازمند استعدادهای جدیدی  هستیم که باید کشف شوند یا باید بیشتر پرورش پیدا کنند. امسال با توجه به شرایط موجود راه‌اندازی ورزش جبهه مقاومت را در دستور کار داریم. هزینه خاصی هم ندارد بلکه کارهای توجیهی، مشورتی و کمک‌‌های فنی و تخصصی انجام می‌دهیم تا کشورهای جبهه مقاومت ورزش جانبازان خود را راه‌اندازی کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول