اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مردم ری تا 2 سال منتظر خط 6 مترو نباشند

مجری خط 6 مترو گفت: خط 6 مترو در شهرری 5 ایستگاه دارد که از سال 95 عملیات اجرایی آن آغاز شده و با یک راندمان پایین تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که اکنون اجرای پروژه سرعت گرفته و دو سال دیگر 2 ایستگاه آن افتتاح می‌شود.

مردم ری تا 2 سال منتظر خط 6 مترو نباشند

عباس فتحعلی‌پور مجری خط ۶ مترو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران با بیان اینکه عملیات اجرایی خط ۶ به طول ۳۲ کیلومتر و با پیش بینی ۲۷ ایستگاه در سال ۱۳۹۴ آغاز شد، اظهار کرد: این خط مترو جنوب شرق تهران را به شمال غرب وصل می‌کند که هم اکنون ۲۰ ایستگاه آن فعال است و قرار است تا پایان سال جاری ۳ ایستگاه کاشانی، شهدای کن و بهار شیراز افتتاح شود.

وی سپس به طرح توسعه خط ۶ اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۵ طرح توسعه در جنوب این خط کلید خورد و قرار شد حدود ۱۰ کیلومتر دیگر با پیش بینی ۵ ایستگاه، پس از ایستگاه دولت آباد احداث شود که ایستگاه‌های صفائیه، ابن بابویه، میدان شهرری، حرم عبدالعظیم و ایستگاه تبادلی با راه آهن در نظر گرفته شد.   

۳۰ درصد پیشرفت کار در مدت ۷ سال

مجری خط ۶ مترو ادامه داد: اجرای طرح توسعه خط ۶ در محدوده شهرری روند خیلی کندی داشته و با راندمان بسیار پایین کار کرده و در طی این مدت تنها ۳۰ درصد پیشرفت کار داشته است که از جمله عوامل آن موضوعات مالی و تغییرات مدیریت شهری و رویکردهای متفاوت به این طرح بوده است.

فتحعلی‌پور با بیان اینکه در مدت حدود یک سال گذشته، اجرای پروژه سرعت گرفته است، تصریح کرد: در حال حاضر عمده حفاری‌های تونل خط ۶ انجام شده و تنها ۲۲۰ متر از آن باقی مانده است که نهایتا تا ۲ ماه آینده به اتمام می‌رسد و پس از پایان حفاری، دستگاه تی.بی.ام برای حفاری تونل خط ۱۰ آماده خواهد شد.

احداث هاب حمل و نقلی در ایستگاه پایانی خط ۶

وی در ادامه بیان کرد: در ایستگاه پایانی خط ۶، یک هاب حمل و نقلی احداث می‌شود که ایستگاه راه آهن جنوب شهر تهران نیز در این محل احداث خواهد شد و در واقع این مجموعه فاخر که برای اولین بار چنین مجموعه‌ای در پایتخت ایجاد می‌شود، شامل خط ۶ مترو، خط ۱ مترو، خطوط حومه‌ای و ایستگاه سریع السیر تهران مشهد خواهد بود و در آینده نیز خطوطی به سمت کربلا طراحی خواهد شد.

مجری خط 6 مترو ابراز کرد: ایستگاه تبادلی مترو جوانمرد قصاب از این موضوع متفاوت بوده و فقط تبادل خط 1 مترو با خط راه آهن است اما در این هاب حمل و نقلی، خطوط مترو و ایستگاه راه آهن در یک مجموعه قرار دارند. طراحی یک هاب دیگر نیز برای شمال غرب تهران در نظر گرفته شده است.

اولین ایستگاه خط ۶ مترو در شهرری، ۲ سال دیگر افتتاح می‌شود

فتحعلی‌پور اعتبار لازم برای تکمیل و تجهیز خط ۶ را حدود ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از میان این پنج ایستگاه، ۲ ایستگاه میدان شهرری و حرم عبدالعظیم حدودا پس از ۲ سال آینده با اعتباری در حدود ۳ هزار میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد که البته سرعت اجرای پروژه منوط به تامین به موقع منابع مالی است.  

پایان پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول