اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

پیش بینی کسب 35 سهمیه در 16 رشته و مشخص نشدن پاداش مدال آوران المپیک

دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: بین ۱۵ تا ۱۶ رشته و بین ۳۵ نفر کسب سهمیه خواهیم داشت.

پیش بینی کسب 35 سهمیه در 16 رشته و مشخص نشدن پاداش مدال آوران المپیک

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدمناف هاشمی، در پایان سی‌ویکمین نشست هیات اجرایی، اظهار داشت: ۳ دستور رسمی داشتیم و یک تا ۲ دستور خارج از رسمی که فرصت نشد درموردش بحث کنیم. جلسه فوق‌العاده‌ای را باید تا هفته آتی یا هفته بعدش داشته باشیم. از ساعت ۶:۳۰ صبح جلسه داشتیم اما نتوانستیم به دلیل تداخل با مجمع پارالمپیک ۲ مسئله مهم را مصوب کنیم. 

وی افزود: موضوع کاروان ۲۰۲۴ پاریس اولین بحث ما است که گزارش مفصلی را به اعضای هیات دادم. اقدامات، پیگیری‌ها و جلسات اخیر ۳ و ۶ ماه گذشته را به شکل خاص ارائه کردیم. کسب سهمیه‌ها ۹ ماه است شروع شده و حوزه بین‌الملل هم از حضور بالغ بر ۲۰۰ کشور، ۲۸ + ۴ رشته و ... گزارشی دادند.

دبیر کل کمیته ملی المپیک عنوان کرد: با پیش‌بینی‌های مرکز نظارت و پیگیری‌ فدراسیون‌ها، ۱۶ فدراسیون را برای کسب سهمیه پیش‌بینی می‌کنیم. رشته‌های اصلی ما همین هستند. کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو، قایق‌رانی، دوچرخه‌سواری، شمشیربازی و ... حتی والیبال که مختصر هم احتمالش هست، پیش‌بینی شده. تا تیرماه و قبل از مرداد شانس کسب سهمیه داریم ولی فعلا ۱۱ سهمیه کسب کردیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: بسته حمایتی کمیته با نظارت مرکز نظارت، پرداخت‌های بودجه، متمم مصوب‌شده و حمایت‌های خاص بحث اعزام و اردوها در دستور کار ما بوده. بعد از جلسه امروز کمیته پارالمپیک، مصوبات را اعلام رسمی می‌کنیم. برخی فدراسیون‌ها باید تلاش بیش‌تری داشته باشند و حمایت وزارت ورزش و جوانان و سازمان برنامه را داریم. رقابت سنگینی را پیش رو داریم و وایلدکارت برای برخی رشته‌هاست. بین ۱۵ تا ۱۶ رشته و بین ۳۵ نفر کسب سهمیه خواهیم داشت.

وی ادامه داد: اگر والیبال کسب سهمیه کند، ۱۲ نفر به کادرمان اضافه می‌شوند. کاروان کیفی‌تر و جمع‌وجورتری داریم و امیدواریم جایگاه مدالی ۲۰۲۰ را حفظ کنیم.

دبیر کل کمیته ملی المپیک عنوان کرد: : رئیس فدراسیون زورخانه‌ای درخواست و گزارشی به هیات اجرایی داشت. یکی از دستورات هیات اجرایی این بود که یک رئیس فدراسیون ارائه گزارش بدهند. باران‌چشمه درخواست کمک و افزایش بودجه را داشت که مدنظر قرار گرفت. 

هاشمی ادامه داد: درباره پاداش‌ها باید بگوییم که از دستور خارج شده و فعلا نرسیده، شاید هر گونه رقمی ایجاد شائبه کند که جلسه آینده درباره‌اش حرف می‌زنیم. ۶ ماه قبل از بازی‌های المپیک امیدوارم بتوانیم درباره پاداش‌های کل تیم‌های اعزامی خبرهای خوبی بدهیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول