اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

دو سکانس از تمدن چشم و دل سیر آمریکا!

طی یک هفته گذشته اخباری مربوط به امور جنسی از سوی رسانه‌های شهیر غرب منتشر شد که نشان می‌داد زیرپوست جوامع غربی، اتفاقات دیگری برخلاف کلیشه ذهنی در حال وقوع است.

دو سکانس از  تمدن چشم و دل سیر آمریکا!

فارس پلاس؛ روایت روز - مخالفان قانون حجاب در ایران مدعی هستند که عدم وجود این قانون در جوامع غربی موجب عادی سازی جنسی شده است. یک خطی این جمله یعنی شهروندان غربی نسبت به جنس مخالف خود حریص نیستند.  اما این گزاره چقدر درست است؟ در همین یک هفته اخیر اخباری منتشر شد که نشان می‌داد که زیرپوست جهان غرب و به طور خاص، ایالات متحده، اتفاقات دیگری در حال وقوع است.

سکانس اول: عوام آمریکا

شبکه یورونیوز (EuroNews) گزارشی درباره کل بازدید از معروف‌ترین و پرمخاطب‌ترین سایت پورن جهان در سال ۲۰۲۳ کار کرده که حاوی نکات قابل تاملی است. در بخش آخر این گزارش، بیست کشوری که بیشترین بازدیدکننده را در جهان دارند، دسته بندی شده‌ است. بیشترین نماینده در این فهرست از کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی است. آمریکا اول است.

ایالات متحده، فیلیپین، فرانسه، مکزیک و بریتانیا به عنوان ۵ کشور دارای بیشترین بازدیدکننده در جهان ثبت شدند. فرانسه، بریتانیا، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، لهستان، اوکراین، هلند و سوئد به ترتیب از نظر بازدید پورن در قاره اروپا اول هستند. بیست کشوری که در جدول یورونیوز ذکر شده‌اند، تقریباً ۸۰% بازدیدکنندگان پورن جهان را تشکیل می‌دهند.


مبداء بیشترین ترافیک بازدید از یک سایت خاص!

ماجرا به همین نقطه ختم نمی‌شود. زیرپوست جامعه آمریکا اتفاقاتی در حال وقوع است که نظیر آن در کمتر جایی از این جهان قابل رویت است. هر ۶۴ ثانیه یک تعرض جنسی (sexually assaulted) در آمریکا رخ می‌دهد. هر ۹ دقیقه یک کودک در آمریکا مورد تعرض جنسی قرار می‌گیرد.

نهاد موسوم به مرکز ملی خشونت جنسی (NSVRC) در سال ۲۰۱۵ گزارش داد که یک نفر از هر ۵ زن آمریکایی (۲۰%) در طول زندگی خود قربانی «تلاش برای تجاوز» یا «تجاوز کامل» شده است. این نهاد همچین گزارش داد که نزدیک به یک چهارم مردان در آمریکا (۲۴.۸٪) نوعی از تماس جنسی خشن را در طول زندگی خود تجربه کرده اند.

هر سال ۸۰۶۰۰ زندانی آمریکایی در بازداشت یا زندان خشونت جنسی را تجربه می‌کنند. نکته عجیب ماجرا اینجاست: ۶۰% از خشونت های جنسی علیه زندانیان توسط کارکنان زندان انجام می شود!

آمارهای مذکور مربوط به موضوع تعرض است. مضاف بر این، شهروندان آمریکایی از سنین نوجوانی درگیر روابط بی‌قاعده و پرشمار جنسی هستند. مشروح این آمار در گزارش «آمار تجاوز و رابطه جنسی در آمریکا» آمده است.

سکانس دوم: خواص آمریکا

فارس پلاس پیش از این  به موارد آزار جنسی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور قبلی آمریکا و «جو بایدن» رئیس جمهور فعلی آمریکا پرداخته بود. ترامپ بدون نقاب است و پیچیدگی شخصیتی ندارد. حداقل۲۶ زن تاکنون ترامپ را متهم به آزار جنسی کرده‌اند. اما موضوع درباره بایدن کمی پیچیده‌تر است. در گزارش مربوط به بایدن اشاره شد، تعرض جنسی رئیس جمهور فعلی آمریکا در زمانی رخ داد که او در حال کار بر روی تصویب طرح مقابله با خشونت ضد زنان در کنگره آمریکا بود!


بخوانید: بایدن؛ مردی که همواره نگاه خاصی به زنان دارد


بخوانید: مردان غربی به زن نگاه نمی‌کنند؟ ترامپ پاسخ می‌دهد

اما ماجرای جفری اپستین فتح باب جدیدی بود. این پرونده باعث شد که بخشی از تاریکخانه مشاهیر غرب بالاخص آمریکا و انگلیس از سایه بیرون کشیده شود. «اپستین» مرد ثروتمندی بود که بیشتر به دلیل معاشرت با چهره‌های مشهور سیاسی-سلبریتی نظیر اندرو (شاهزاده انگلیس)، بیل کلینتون (رئیس جمهور آمریکا) و ستارگان هالیوود نظیر لئوناردو دیکاپریو معروف بود.

اپستین سال ۲۰۱۹ میلادی در شرف محاکمه بود. اتهامش شبکه گسترده قاچاق جنسی کودک و دختر بود. نتیجه محاکمه چه شد؟ هیچ. اعلام شد که او خودکشی کرده است!


تابلو نقاشی عجیب از بیل کلینتون (رئیس جمهور پیشین آمریکا) در خانه اپستین یافت شد

ماجرای روابط پیچیده و رازآلود «اپستین» با هرم قدرت در آمریکا، انگلیس و حتی نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی از حوصله این مطلب خارج و نیازمند سلسله گزارشات دیگری است. به عنوان نمونه، ملانیا قبل از آنکه زن ترامپ شود، هم‌بستر اپستین بود!

اما آنچه امروز دوباره نام اپستین را بر سرزبان انداخته است، حکم قاضی برای انتشار اسناد و مدارک دادگاه زنی به نام گیلین مکسول (دختر رابرت مکسول - عضو پارلمان بریتانیا) است. این فرد دوست دختر و دستیار اپستین در شبکه تجارت جنسی بود.


از چپ به راست: دونالد ترامپ - ملانیا ترامپ - جفری اپستین- گیلین مکسول
تاریخ عکس: سال ۲۰۰۰ میلادی | مکان عکس: عمارت «مار-ئه-لاگو» ترامپ

قریب به ۱۰۰۰ صفحه از اسناد و مدارک «گیلن مکسول» به دستور قاضی فدرال از روز چهارشنبه ۱۳ دی در دسترس عموم قرار گرفت. رسانه‌های جهان هرکدام به زعم خود در حال استخراج داده‌های خاص آن هستند.

تاکنون یک سری اسامی به بیرون درز کرده است. از جمله این افراد، «استیون هاوکینگ» است. نام این فیزیکدان معروف در ایمیل اپستین به مکسول در ژانویه ۲۰۱۵ ذکر شده است. اپستین به ماکسول می‌گوید به هر کسی که بتواند ادعا‌های ویرجینیا جوفری را رد کند، پول بده! اتهام از این قرار است که استیون هاوکینگ در یک عیاشی در جزیره اپستین حضور داشته است. جزیره‌ای که به پاتوق پدوفیل‌ها مشهور است و این ظن می‌رود که این فیزیکدان شهیر نیز در زمره آزارگران کودک باشد.

رسوایی‌های پرونده اپستین اگر گسترده باشد، قریب به یقین به سرنوشت پرونده رسوایی اخلاقی پسر جوبایدن دچار می‌شود که کاملا در میان هیاهوهای رسانه‌ای گم شد. در این پرونده، اسامی دیگری نظیر شاهزاده اندرو (عضو خاندان سلطنتی انگلیس)، آلن درشوویتز (استاد حقوق دانشگاه هاروارد)، ژان لوک برونل (مدل فرانسوی)، مایکل جکسون (خواننده مشهور) و بیل کلینتون ذکر شده است.

دو سکانس مذکور برگرفته از وقایع یک هفته اخیر جراید غربی است. وقایعی که نشان می‌دهد، انسان غربی، از مردم عادی تا بالاترین سطوح سیاسی، علمی و فرهنگی، برخلاف ادعای مخالفین قانون حجاب در ایران، چندان مبادی آداب نیستند و در امور جنسی هیچگونه خط قرمزی ندارند!

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول