اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

دانشجویان ایرانی مقیم پکن و گوانجو: خون شهدای حادثه کرمان مایه وحدت ملت خواهد شد

مجمع دانشجویان ایرانی مقیم پکن و مجمع دانشجویان مقیم گوانجو در بیانیه‌‌های جداگانه‌ای اقدام جنایتکارانه و تروریستی در کرمان را محکوم و تأکید کردند: خون شهدای حادثه کرمان مایه وحدت ملت خواهد شد.

دانشجویان ایرانی مقیم پکن و گوانجو: خون شهدای حادثه کرمان مایه وحدت ملت خواهد شد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مجمع دانشجویان ایرانی مقیم پکن و مجمع دانشجویان مقیم گوانجو در بیانیه‌‌های جداگانه‌ای اقدام جنایتکارانه و تروریستی در کرمان را محکوم کردند.

متن بیانیه مجمع دانشجویان ایرانی مقیم پکن  به شرح ذیل است:

با تأسف و نگرانی عمیق، ما، دانشجویان ایرانی مقیم پکن، به شدت حمله تروریستی وحشتناکی که در شهر کرمان  رخ داد را  محکوم می‌کنیم. این حمله بی‌رحمانه و غیر‌انسانی، جان‌های بی‌گناه از جمله زنان و کودکان  را گرفت و زخم‌های زیادی را  به هموطنانمان وارد کرد.

ما قاطعانه اعلام می‌کنیم که هیچ عقلانیتی در این اقدام وحشیانه وجود ندارد. حملات تروریستی نه تنها با ارزش‌های انسانی و اخلاقی ما در تضاد است، بلکه برخلاف کلیه قوانین و موازین بین‌المللی و حقوق بشری است. بر این باور هستیم که همبستگی، صلح و همکاری بین ملت‌ها و افراد جهان استواری و ثبات را به جامعه بشریت می‌‌بخشد.

ما با خانواده‌های قربانیان این حمله و همچنین با ملت ایران در این روزهای سخت، همدردی  و همراهی قلبی خود را اعلام می‌داریم.

همچنین، خواستار اقدامات فوری و مؤثر از سوی مقامات لشکری و کشوری برای شناسایی و دستگیری عوامل این حمله تروریستی هستیم. ضرورت اجرای عدالت خواسته  آحاد ملت ایران و تمامی عدالتخواهان سرتاسر دنیا است  و مجرمان نیز باید مسئولیت متناسب با اعمال خود را بپذیرند.

امید است که  با اهتمام و حُسن توجه همه‌جانبه، روزهای بدبینی و تروریسم را پشت سر بگذاریم و به جهانی صلح‌آمیز و آرامش بخش برای همه ملت‌ها دست یابیم.

مجمع دانشجویان ایرانی مقیم پکن

همچنین؛ مجمع دانشجویان مقیم گوانجو نیز بیانیه‌ای به شرح ذیل را صادر کرد:

بسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ؛

هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند. (سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۶۹)

شهر کرمان شاهد اقدام تروریستی جنایتکارانه دشمنان قسم‌خورده ایران بود که باعث به شهادت رساندن و مجروح شدن جمعی از هموطنان عزیزمان شد  و خون پاک تعدادی از زنان و مردان و کودکان بی‌گناه را به زمین ریخت.

با ابراز تأسف و اندوه عمیق بدینوسیله مجمع دانشجویان ایرانی مقیم گوانجو، ضمن محکوم کردن این فاجعه غیرانسانی، همدردی خود را با خانواده‌های شهدای مظلوم فاجعه اخیر، مصیبت وارده را به خانواده‌های داغدیده و ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌نماید و از خداوند منان برای آن‌ها تسلی و صبر مسألت داریم.

ما قاطعانه اعلام می‌کنیم که هیچ عقلانیتی در این اقدام وحشیانه وجود ندارد. حملات تروریستی نه تنها با ارزش‌های انسانی و اخلاقی ما در تضاد است؛ بلکه برخلاف کلیه قوانین و موازین بین‌المللی و حقوق بشری است. ما بر این باور هستیم که همبستگی، صلح و همکاری بین ملت‌ها و افراد جهان استواری و ثبات را به جامعه بشریت می‌بخشد.

همچون همیشه، ملت غیور ایران دوباره ثابت خواهند کرد، خون به ناحق ریخته شده شهدا کرمان عزیز و شهدای مظلوم ایران، برخلاف اراده دشمنان، مایه وحدت ملت و بیداری چشمان خواب‌آلود و غفلت‌زده خواهد شد.

در  پایان لازم به ذکر است، این تهدید بین‌المللی نیازمند تلاش مشترک و هماهنگی بین کشورها و سازمان‌های بین‌المللی است تا باعث تحقق صلح و امنیت دو پایه اساسی برای رشد انسان در سراسر جهان باشیم.

مجمع دانشجویان ایرانی مقیم گوانجو

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول