اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

شکار موشک‌های «هایمارس» اوکراین توسط یگان‌های جنگال روسیه

یک روزنامه انگلیسی روز دوشنبه نوشت که یگان‌های جنگال روسیه با پرتاب سیگنال سامانه‌های موشکی ارتش اوکراین را با مشکلات جدی مواجه کرده‌اند.

شکار موشک‌های «هایمارس» اوکراین توسط یگان‌های جنگال روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یگان‌های جنگال (جنگ الکترونیک) روسیه بادقت بسیار بالا موشک‌های «هایمارس» ارتش اوکراین را منحرف می‌کنند.

روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» روز دوشنبه در این باره نوشت، یگان‌های جنگال روسیه اینک به خوبی می‌توانند موشک‌های هایمارس و پرتابه‌های دیگر اوکراین را از مسیر منحرف کنند.

بر اساس این گزارش، روسیه با کمک سامانه پیشرفته «پل-۲۱» می‌تواند تا شعاع ۱۵۰ کیلومتری موشک‌های پیشرفته اوکراین را منحرف کند. روسیه اینک به طور فزاینده‌ای از یگان جنگال خود برای از بین بردن تجهیزات نظامی پیشرفته غربی اوکراین استفاده می‌کند.

سرهنگ «ایوان پاولنکو» رئیس اداره امنیت و امنیت سایبری ستاد کل نیروهای مسلح  اوکراین گفت که روسیه با یگان جنگال خود  و پرتاب سیگنال سامانه دفاع هوایی و پرتاب موشک اوکراین را گیج کرده و مکان آنها را تعیین می‌کند.

چندی قبل سازمان امنیت و همکاری در اروپا که بر تقویت نظامی روسیه قبل از تهاجم فوریه نظارت دارد به استقرار تعداد زیادی سامانه جنگال روسیه در شرق اوکراین اشاره کرد.

بنابر اعلام این سازمان، خلبانان نیروی هوایی اوکراین اولین کسانی بودند که اثرات تشدید پارازیت روسیه را احساس کردند. هنگامی که یگان‌های جنگال روسیه شروع به استقرارکردند، خلبانان اوکراینی دریافتند اغلب ارتباطات هوا به زمین و هوا به هوا و تجهیزات ناوبری مختل می‌شود و رادار آن‌ها از کار می‌افتد.

«جیمز لوئیس»کارشناس فناوری در اندیشکده «مرکز مطالعات راهبردی» در «واشنگتن دی سی» گفت: «پارازیت‌های یگان جنگال روسیه به قدری قدرتمند هستند که می‌توانند بر هواپیماها در مسافت دور نیز اثر بگذارند.»

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول