اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

توسعه بیش از ۷۰۰پورت مخابراتی در روستاهای شهرستان سقز

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: با اجرای طرح توسعه و ایجاد زیرساخت‌های مخابراتی در روستاها، ۷۰۴پورت ADSL و تلفن ثابت در ۱۰ روستای شهرستان سقز در هفته گذشته ظرفیت‌سازی شده است.

توسعه بیش از ۷۰۰پورت مخابراتی در روستاهای شهرستان سقز

آزاد حکمت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: از مجموع ۷۰۴ پورت ظرفیت‌سازی شده تعداد ۵۱۲ مورد آن مربوط به خط تلفن ثابت و ۱۹۲پورت آن مربوط به ADSL است.

وی اظهار داشت: پروژه توسعه پورت‌های اینترنت پرسرعت مخابرات در روستاهای قیلسون، شمسه، هیجانان، سرا، کیله‌شین و قباغلو از توابع شهرستان سقز با ظرفیت‌سازی ۳۲ پورت در هر روستا اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

حکمت خاطرنشان کرد: در این روستاها ۶۰۸ پورت ADSL منصوبه وجود دارد که تعداد ۱۹۲ پورت آن در هفته گذشته ظرفیت‌سازی شده است.

وی اعلام کرد: در حال حاضر از مجموع پورت‌های منصوبه تعداد ۳۶۸ پورت آن به مشتریان واگذار شده و امکان واگذاری پورت‌های جدید به متقاضیان فراهم است.

وی به ظرفیت‌سازی ۵۱۲ خط تلفن ثابت در روستاهای باغلوجه، شیخ چوپان، خورخوره و جعفرخان از توابع شهرستان سقز اشاره داشت و عنوان کرد: در هرکدام از روستای یاد شده ۱۲۸ خط تلفن ثابت دایر شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان افزود: با اجرای پروژه تغییر و تعویض سوییچ تلفن ثابت به سیستم‌های جدید شاهد بهبود کیفیت و ارتقا سطح کمی خدمات سرویس تلفن ثابت در این روستاها هستیم.

وی با اشاره به اینکه کاهش شکاف دیجیتالی و ارائه یکسان خدمات مخابراتی در نقاط شهری و روستایی از استراتژی‌های دارای اولویت شرکت مخابرات ایران و همسو با آن درمنطقه است، یادآور شد: تامین تجهیزات ارتباطی همگام با پیشرفت فن آوری و تکنولوژی های مخابراتی و ایجاد زیرساخت‌ها متناسب با موقعیت توپوگرافی و جغرافیایی در استان را در دستور کار قرار داده‌ایم.   

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱                                                                                  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول