اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جهاد اسلامی: آمریکا، میانجی نیست، بلکه شریک جنایات صهیونیست‌هاست

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه آمریکا در خصوص توقف جنگ غزه، هیچ گاه میانجی نبوده است، خروج نظامیان صهیونیست را یکی از شروط آغاز مذاکرات تبادل اسرا عنوان کرد.

جهاد اسلامی: آمریکا، میانجی نیست، بلکه شریک جنایات صهیونیست‌هاست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  انور ابوطه از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تأکید بر لزوم توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی، گفت که آمریکا در جنگ غزه، میانجی نیست، بلکه شریک صهیونیستهاست.

وی با بیان اینکه هر گونه صحبتی درباره وضعیت پس از جنگ، قابل قبول نیست، تأکید کرد: ترور [صالح] العاروری و شماری از فرماندهان مقاومت، میانجیگری [درباره تبادل اسرا] را متوقف کرد.

یک مسئول ارشد در جنبش جهاد اسلامی دوازدهم دی ماه جاری، درباره پیشنهاد جدید به مصر مبنی آتش‌بس در غزه گفت: در بند نخست این طرح، آتش‌بس و خروج کامل نیروهای اسرائیل از نوار غزه آمده است.

وی در عین حال خبر داد که هر آنچه در رسانه‌ها درباره عملیات تبادل اسرا به صورت چند مرحله‌ای گفته می‌شود، مربوط به بعد از آتش‌بس و خروج صهیونیستهاست، نه قبل از آن.

ابوطه به شبکه خبری الجزیره گفت: از هر گونه تلاشی که تجاوز به ملت ما را متوقف کند، استقبال می‌کنیم. توقف فراگیر حنگ و عقب‌نشینی [نظامیان صهیونیست] به خارج از نوار غزه، تنها راه [آغاز مجدد] مذاکرات تبادل اسراست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سیاست ترور فرماندهان مقاومت، دلیلی بر تنگنایی است که اسرائیل با آن مواجه است، ولی این مسئله، مقاومت را نخواهد ترساند و مانع از انجام وظیفه آن نخواهد شد.

وبگاه «آکسیوس چندی پیش خبر داد که جنبش مقاومت حماس از طریق میانجی‌گران قطری و مصری پیشنهادی برای توافق جدید تبادل اسرا به تل‌آویو ارسال کرد؛ پیشنهادی که با ترور العاروری، از روی میز برداشته شده است.

پیش از این، یک هیأت از جنبش حماس روز جمعه به منظور ارائه ملاحظات خود درباره طرح ابتکاری مصر در خصوص برقراری آتش‌بس در غزه، به قاهره سفر کردند.  طرح ابتکاری مصر دو هفته پیش به مسئولان جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی که به قاهره سفر کرده بودند، ارائه شد.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول