اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

رئیسی: صنعت هسته‌ای و بسیاری از صنایع در کشور بومی‌سازی شده است

رئیس جمهوری گفت: ایران اسلامی کشور پیشرفته و فن‌آور است و دستیابی به بسیاری از فناوری ها با همت جوانان امکان پذیر شده است؛ صنعت هسته ای و بسیاری از صنایع در کشور ما بومی‌سازی شده است، کارهای بسیاری انجام شده و کارهای بسیار دیگری در دست اقدام است‌

رئیسی: صنعت هسته‌ای و بسیاری از صنایع در کشور بومی‌سازی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ظهر امروز در جمع مردم زنجان که در مصلی گرد هم آمده بودند، تسلیت به مردم کرمان، اعلام بی‌زاری و نفرت از رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین را معنای تجمع مردم زنجان اعلام و اظهار کرد: این حضور منطبق با ویژگی خاص مردم این دیار یعنی حسینی بودن که رمز ماندگاری انقلاب و مقاومت در مقابل استکبار جهانی محسوب می‌شود، است.

رئیس‌جمهور به حضور متوالی خود قبل از دوره مسؤولیت در ریاست جمهوری در زنجان در ایام تاسوعای حسینی اشاره و تصریح کرد: مردم زنجان بدانید که در شرایط و دوران خاصی زندگی می‌کنیم، چرا که وضعیت جهان اسلام و منطقه خاص است.

وی درک درست از شرایط خاص منطقه را نیازمند داشتم تحلیل درست دانست و افزود: بعد از گذشت این همه سال، همه مردم دنیا متوجه مواضع به‌حق درست مردم و رهبری ایران در قبال رژیم صهیونیستی شده‌اند.

رئیسی مقتدر و در عین حال مظلوم بودن مردم فلسطین را یادآور شد و ادامه داد: با توجه به وعده خداوند متعال، رژیم صهیونیستی با وجود داشتن حمایت استکبار جهانی ماندگار نیست.

رئیس‌جمهور به دشمنی بی‌شمار دشمن با روش‌های مختلف از جمله تحریم، تهدید، حمله نظامی و غیره اشاره و تاکید کرد: ملت ایران با وجود همه این سختی‌ها پای ارزش‌ها و استقلال خود ایستادگی کرده و در جنگ اراده‌ها پیروز شده است و برای حل مشکلات گام‌های بلندی را برداشته و مسیر پیشرفت را طی کرده است.

رئیسی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی کشور پیشرفته و فن‌آور است و دستیابی به بسیاری از فناوری ها با همت جوانان امکان پذیر شده است؛ صنعت هسته ای و بسیاری از صنایع در کشور ما بومی‌سازی شده است، کارهای بسیاری انجام شده و کارهای بسیار دیگری در دست اقدام است‌، خدا رحمت کند شهید شهریاری را؛ گمان کردند با ترور اساتید می‌توانند صنایع هسته ای را  در کشور نابود کنند، صنعت هسته ای در ایران صلح آمیز است. 

وی با تاکید بر اینکه ایران به مدد جوانان خود به پیشرفته‌ترین فناوری‌ها دست یافته و آن را بومی هم کرده است، ادامه داد: رشد اقتصادی ثبت شده ۴ تا ۵ درصدی هم به مدد تلاش و ایستادگی و پای کار بودن مردم محقق شده در حالیکه دشمن جلوی رشد ایران را در همه ابعاد مانع شوند.

رئیسی احیای ۶۰ واحد تولیدی نیمه‌تعطیل و تعطیل در استان زنجان، سرمایه‌گذاری ۱۳هزار میلیارد تومانی و ۶۰ میلیون یورویی و کاهش ۵ درصدی بیکاری در استان زنجان را نمونه‌ای از اقدامات انجام شده دانست و افزود: این موفقیت‌ها نمونه‌ای از اقدامات انجام شده در کشور است در حالیکه دشمن قصد متوقف کردن ما را داشت.

وی با تاکید بر اینکه دشمن تصور تسلیم شدن ملت ایران را داشت، تاکید کرد: ملت و رهبری ایران ثابت کردند که می‌توان مبتنی بر مبانی مسیر پیشرفت را طی کرد چنانکه جوانان ما طی کردند.

رئیسی در ادامه با تشریح اهداف و برنامه‌های سفر خود و هیات همراه به استان زنجان تلاش برای حل دغدغه‌ها از جمله مسکن و آب و همچنین پیگیری مصوبات دور نخست سفر را از جمله این برنامه‌ها دانست، ضمن اینکه اقدامات انجام شده در حوزه مسکن را قابل توجه دانست.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه برنامه دولت عبور از چاله‌ها بدون چاره‌اندیشی نیست، تصریح کرد: مسائل مربوط به آب، پتروشیمی، معادن و راه‌آهن در یک کارگروه ویژه مورد بررسی و برای آن تصمیم‌گیری می‌شود.

وی شان دولتمردان را خدمتگزاری به مردم دانست و تاکید کرد: دیگر مشکلات مطرح در استان زنجان از جمله تعاونی‌ها باید بر اساس راه‌کارهای موجود حل و فصل شود.

رئیسی کاهش ۵ درصدی بیکاری در استان را یادآور شد و گفت: این کاهش نباید موجب غفلت از موضوع اشتغال شود و باید برای بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برنامه‌ریزی شود.

رئیس جمهور همچنین تأکید کرد: وقتی کسی به اداره و سازمان شما مراجعه می‌کند باید راضی بازگردد حتی اگر امکان انجام کار او نیست، باید اقناع شود که انجام خواسته‌اش امکانپذیر نیست؛ روابط ناسالم، روابط نادرست، بوروکراسی در ادارات به هیچ‌عنوان قابل قبول نیست.

وی با بیان آنکه بحث آمدن من به استان‌ها بحث عدد نیست، 3 بار که نه اگر لازم باشد ۱۰ بار به استانی سفر کنم برای رفع مشکلات، سفر خواهم کرد، گفت: ۱۸ سال است که کار ساخت ورزشگاه در استان زنجان آغاز شده ولی همچنان به بهره برداری نرسیده است اما با تامین اعتبارات تا شهریور سال آینده از این ورزشگاه بهره برداری می‌شود.

پایان پیام/ض

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول