اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

۴۴ درصد داوطلبان مجلس در کرمانشاه تأیید صلاحیت شدند

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: ۲۱۹ نفر(معادل ۴۴.۶ درصد) از ۴۹۰ داوطلب ثبت‌نام شده برای انتخابات مجلس در هیأت نظارت تأیید صلاحیت شدند.

۴۴ درصد داوطلبان مجلس در کرمانشاه تأیید صلاحیت شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی شعبانی رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه امروز در نشست خبری با خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطر سردار دل‌ها و شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، اظهار کرد: دشمن از هر آنچه که سبب قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران شود، می‌ترسد.

وی ادامه داد: دشمن از تفکر حاج قاسم، از تفکر ایستادگی و مقاومت وحشت دارد، لذا دست به هر اقدام ناجوانمردانه‌ای علیه آن می‌یزند به طوری که با بمب‌گذاری در گلزار شهدای کرمان تعدادی زن، مرد، بچه و دانش‌آموز بیگناه را به شهادت رساند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به نقش و تأثیر انتخابات در قدرت و انسجام ملی، تصریح کرد: مشارکت گسترده مردم در انتخاب یعنی ایرانی قوی؛ همان چیزی که دشمن از آن می‌ترسد.

وی ادامه داد: مشکلات، معیشتی، اقتصادی و... را قبول داریم، ولی آنچه که مهم است وحدت کلمه‌ای و باوری‌ست مبنی بر آنکه خود باید مشکلات را حل کنیم و آن هم با حضور مردم در عرصه‌های مختلف تحقق می‌یابد.

وی در ادامه با اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیأت نظارت، اظهار کرد: آمار ثبت‌نام اصلی داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ۵۶۱ نفر بوده است. 

شعبانی اضافه کرد: ۲۰۱ نفر از این تعداد رد صلاحیت، ۱۱۱ نفر عدم احراز و ۲۴۶ نفر در هیأت‌های اجرایی تأیید شدند که برای معترضین فرصت اعتراض در هیأت نظارت وجود داشت.

وی با اشاره به انصراف ۱۱ نفر قبل از بررسی در هیأت نظارت، اضافه کرد: مجموع داوطلبان از ۵۶۱ نفر تا مرحله رسیدگی به هیأت نظارت به ۴۹۰ نفر رسید که این ۶۹ نفر یا انصراف داده بودند و یا اعتراضی نسبت به رأی هیأت اجرایی نداشتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه ضمن اشاره به اینکه فرایند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان با استناد به ماده ۶۳ پس از ۵۰ روز در هیأت نظارت استان پس از کسب نظر هیأت مرکزی نظارت مبنی بر تأیید و عدم تأیید و احراز داوطلبان انجام شد، ادامه داد: ۲۱۹ نفر(معادل ۴۴.۶ درصد) از ۴۹۰ داوطلب ثبت‌نام شده برای انتخابات مجلس تأیید صلاحیت، ۲۵۱ نفر معادل ۵۱.۳ درصد عدم تأیید و عدم احراز صلاحیت و تعداد ۲۰ نفر معادل ۴ درصد شرایط حضور را نداشته و ردصلاحیت شدند. 

وی با شاره به آمارها به تفکیک شهرستان، گفت: صلاحیت ۲۳۲ نفر در حوزه کرمانشاه بررسی شده که ۱۰۴ نفر معادل ۴۵ درصد از این تعداد تأیید صلاحیت، ۱۱۲ نفر معادل ۴۸ درصد عدم تأیید و ۱۶ نفر هم معادل ۷ درصد شرایط لازم را نداشتند.

شعبانی با اشاره به ثبت‌نام ۷۱ نفر در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو، گفت: تعداد ۳۴ نفر معادل ۴۸ درصد در هیأت نظارت تأیید صلاحیت و ۳۷ نفر معادل ۵۲ درصد عدم احراز شدند.

وی اشاره‌‌ای به ۵۸ داوطلب ثبت‌نامی حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب داشت و گفت: چهار نفر از ثبت‌نام کنندگان در این حوزه انصراف داده یا به رأی هیأت اجرایی اعتراض نکرده که از تعداد ۵۴ نفر باقی‌مانده بررسی شده توسط هیأت نظارت ۲۰ نفر معادل ۳۷ درصد تأیید صلاحیت و ۳۴ نفر معادل ۶۳ درصد عدم احراز(عدم تأیید) شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه تعداد داوطلبان ثبت‌نامه شده مجلس در حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی را ۴۶ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۵ نفر معادل ۳۳ درصد از این تعداد تأیید صلاحیت، ۳۱ نفر معادل ۶۷ درصد عدم احراز یا عدم تأیید شدند.

وی از تعداد ۴۵ نفر ثبت‌نام شده در حوزه سنقر به انصراف یک‌نفر اشاره و بیان کرد: ۲۴ نفر معادل ۵۵ درصد از ۴۴ نفر باقی‌مانده تأیید صلاحیت و تعداد ۱۷ نفر معادل ۳۸ درصد عدم احراز(عدم تأیید) و سه نفر معادل هفت درصد شرایط لازم را برای شرکت در انتخابات مجلس نداشتند.

شعبانی ادامه داد: در حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین از تعداد ۴۵ نفر ثبت‌نام شده تعداد ۲ نفر انصراف و یا به رأی هیأت اجرایی اعتراضی نکرده و تعداد ۲۲ نفر معادل ۵۱ درصد از ۴۳ نفر توسط هیأت نظارت بررسی شده، تأیید صلاحیت و تعداد ۲۰ نفر معادل ۴۷ درصد عدم احراز و تعداد یک نفر معادل ۲ درصد شرایط لازم را برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس نداشتند.

وی تصریح کرد: رد صلاحیت‌ها و یا عدم تأیید صلاحیت از سوی فرمانداری‌ها به داوطلبان اعلام شده که می‌توانند از ۱۷ تا ۱۹ دی ماه اعتراض خود را به صورت غیرحضوری و الکترونیکی اعلام کنند. شورای نگهبان تا 19 بهمن‌ماه برای رسیدگی به اعتراضات زمان دارند.

وی تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس در استان کرمانشاه به ازای هر کرسی(۸ کرسی)، ۲۷ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار از تایید شده به منظور شروع رقابت است و همچنان بررسی صلاحیت‌ها تا بعد از انتخابات ادامه دارد؛ لذا داوطلبین مراقب رفتارهای رقابتی خود باشند.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول