اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تابستان سال آینده در همدان قطعی آب نداریم

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: با اقدام جهادی در دولت سیزدهم و آبی که از سد تالوار به همدان رسید، با وجود چهارمین سال پیاپی خشکسالی، قطعی آب در تابستان سال آینده نخواهیم داشت.

تابستان سال آینده در همدان قطعی آب نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا اخلاص‌مند صبح امروز در جمع خبرنگاران در سالن جلسات شرکت آب‌منطقه‌ای اظهار کرد: ابرپروژه آبرسانی به همدان با عنایت ویژه شخص رئیس جمهور و پیگیری‌های جهادی و حمایت‌های استاندار همدان و وزیر نیرو، باعث تحقق پروژه ۱۷ ساله تأمین آب شرب شهر همدان از سد تالوار شد.

وی ادامه داد: بر این اساس سال آینده نیز همانند امسال با وجود کاهش بارش‌ها قطعی آب نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه طی سال‌های اخیر با توجه به افزایش دما در اثر تغییر اقلیم، افزایش مصرف آب شرب اتفاق افتاده است، افزود: ابَرپروژه آبرسانی به همدان در دولت سیزدهم در قالب طرح اولویت‌دار ملی قرار گرفت و با تخصیص به موقع اعتبارات و افزایش جبهه‌های کاری در آبان‌ماه سال جاری روند تصفیه و انتقال آب با ظرفیت کامل یک‌هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه آغاز شد.

وی با بیان اینکه طرح آبرسانی به همدان در دو فاز وارد مدار بهره‌برداری شده است، افزود: فاز اول این پروژه به صورت یک کار جهادی و شبانه‌روزی در مهرماه سال گذشته با ظرفیت انتقال ۶۰۰ لیتر در ثانیه به بهره‌برداری رسید و تأمین آب شرب همدان تثبیت شد.

اخلاصمند با بیان اینکه در فاز دوم این پروژه امکان انتقال و تصفیه یک‌هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه محقق شده است گفت: در حال حاضر با توجه به نیاز آب شرب در شهر همدان، حدود ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ لیتر در ثانیه آب سالم و پایدار از سد تالوار منتقل و پس از تصفیه در تصفیه‌خانه شیخی‌جان طبق استاندارهای ۱۰۵۳ ایران وارد شبکه آب شرب همدان می‌شود.

وی تأکید کرد: در طرح ملی آبرسانی به همدان، خطوط انتقال آب به طول ۱۴۸ کیلومتر و خط بای پس به طول ۱۷.۵ کیلومتر، خط برق‌رسانی ۶۳ کیلوولت به طول ۷۰ کیلومتر و همچنین پست فیوزی ایستگاه شماره یک به صورت صددرصد اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه تمام الکتروموتورها و پمپ‌ها در ایستگاه‌های خط آبرسانی به همدان نصب شده است بیان کرد: این اقدام جهادی  تأمین آب شرب سالم شهر همدان را در شرایط پایدار قرار داده و دغدغه شهروندان شهر همدان را رفع کرده است.

وی با بیان اینکه تأمین آب شرب سالم و پایدار خط قرمز وزارت نیرو است گفت: مدیریت مصرف از جانب مردم در شرایط کنونی امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است و مردم باید خود را با شرایط موجود و تغییر اقلیم سازگار کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان در پایان یادآور شد: با انتقال آب از سد تالوار، حفر چاه‌های پدافندی، مهار آب‌های سطحی برای تأمین آب شرب در فصول غیر زراعی و در مجموع مدیریت منابع و مصارف، باوجود کاهش بارندگی در چهارمین سال پیاپی خشکسالی، به نوعی تهدیدها به فرصت تبدیل شد.

پایان پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول