اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

موضع گیری عجیب دولت آمریکا در مورد نسل‌کشی صهیونیست‌ها در نوار غزه

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر گزاره مربوط به ارتکاب نسل‌کشی از سوی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را رد و از مواضع این رژیم در قبال فلسطین حمایت کرد.

موضع گیری عجیب دولت آمریکا در مورد نسل‌کشی صهیونیست‌ها در نوار غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت بایدن در هفته جاری این گزاره که رژیم صهیونیستی در نوار غزه در حال ارتکاب نسل‌کشی است را قویا رد کرده است. با این حال، این دولت به این مساله نیز اذعان و اعتراف کرده است که هیچ ارزیابی و تحقیقی رسمی را مبنی بر اینکه آیا رژیم صهیونیستی حقوق بشردوستانه بین‌المللی را در قالب جنگ غزه نقض می کند یا خیر هم انجام نداده است.

به گزارش «پولیتکو» این مساله خود انتقادات زیادی را چه در داخل و چه خارج از آمریکا از دولت بایدن به همراه داشته است. دولتی که به نظر می رسد بنا ندارد رویکرد خود را با محوریت جنگ غزه تغییر دهد. بحث و مناظرات در مورد اقدامات مرتبط با نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه در روزهای اخیر داغ‌تر شده است.

مساله ای که تا حد زیادی تحت تاثیر اقدام اخیر دولت آفریقای جنوبی در ثبت شکایت علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری به دلیل اقدام آن در ارتکاب به نسل‌کشی در نوار غزه است.

 یکی از مقام‌های تیم امنیت ملی دولت بایدن مدعی شده است: اگر به اقدامات اسرائیل در بحبوحه جنگ غزه بنگرید، متوجه می‌شوید که اسرائیل به نحو سیستماتیکی اقدام به هدف قرار دادن غیرنظامیان نمی‌کند.

چهارشنبه گذشته نیز «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در موضع‌گیری گفت که آمریکا هیچ نشانه‌ای از اقدام به نسل‌کشی از سوی اسرائیل در غزه مشاهده نکرده است.

میلر در مورد اینکه دولت بایدن چگونه به این جمع‌بندی رسیده، جواب نداده است. «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز در موضع‌گیری دیگری گفته است که از هیچ ارزیابی رسمی جهت تجزیه و تحلیل انطباق رفتارهای اسرائیل با قوانین بین‌المللی اطلاعی ندارد.

موضع گیری‌هایی از این دست سبب شده‌اند تا انتقادات از سیاست دولت بایدن در رابطه با رژیم صهیونیستی اوج‌گیری قابل توجهی داشته باشد.

 در این بحبوحه، مقام های دولت بایدن موضع گیری محدودی را نیز در مورد هدف‌گذاری های دولت بنیامین نتانیاهو جهت اخراج ساکنان نوار غزه از سرزمین خود انجام داده اند. نتانیاهو اخیرا از رایزنی با کشور کنگو و شمار دیگری از کشورها جهت پذیرش ساکنان نوار غزه خبر داده است.

 وی گفته است: مشکل ما پیدا کردن کشورهایی است که حاضر به پذیرش مردم غزه باشند. ما در حال کار روی این مساله هستیم.

در این میان بسیاری از تحلیلگران هم گفته اند که دولت بایدن نمی تواند به یک دولت تندرو در اراضی اشغالی یک چک سفید امضا برای فعالیت‌هایش بدهد. دولتی که نشان داده نسبت به جان مردم فلسطین کاملا بی‌اعتنا است.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول