اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

ابراز همبستگی پاکستان با مردم و دولت ایران در پی حمله تروریستی کرمان

نخست‌وزیر و وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌های جداگانه، حمله تروریستی چهارشنبه در کرمان را به شدت محکوم و با ملت و دولت ایران ابراز همدردی و همبستگی کردند.

ابراز همبستگی پاکستان با مردم و دولت ایران در پی حمله تروریستی کرمان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان ممتاز زهرا بلوچ در بیانیه‌ای حمله تروریستی در کرمان را به شدت محکوم کرد. 

اسلام‌آباد اعلام کرد «به خانواده‌های قربانیان از صمیم قلب تسلیت می‌گوییم و برای بهبود سریع مجروحان دعا می‌کنیم. پاکستان در این ساعت اندوه و مصیبت در همبستگی کامل با دولت و مردم برادر ایران می‌ایستد». 

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت «اسلام‌آباد معتقد است تروریسم تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی است و باید از طریق همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای با آن مقابله کرد». 

پیش از آن نخست‌وزیر موقت پاکستان انورالحق کاکر از جان باختن ده‌ها نفر از مردم ایران در این حمله ابراز تاسف کرد و در ایکس نوشت «پاکستان این اقدام شنیع را محکوم کرده و در همبستگی با ایران ایستاده است. در این زمان سخت، فکر و دعای ما با دولت و مردم ایران است». 

دو انفجار تروریستی بعدازظهر چهارشنبه در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان ۸۴ شهید و ۲۸۴ مجروح برجای گذاشت که محکومیت کشورها و گروه‌های مختلف را در پی داشته است.

دولت‌های مکزیک، ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه ضمن محکوم کردن انفجارهای تروریستی در کرمان، شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از ایرانیان را به مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفتند.

سازمان ملل، اتحادیه اروپا و دولت‌های آلمان، فرانسه، هلند، ایرلند و نروژ ضمن محکوم کردن انفجارهای تروریستی در کرمان، شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از ایرانیان را به مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفتند.

دولت‌های عراق، عمان، قطر، عربستان سعودی، ترکیه و روسیه هم این واقعه را به دولت و مردم ایران تسلیت گفتند و محکوم کردند.

مقاومت فلسطین و یمن هم این حمله را محکوم کردند. دبیرکل حزب‌الله لبنان سید حسن نصرالله چهارشنبه شب در چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه و شهید ابومهدی المهندس نایب رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق سخنرانی کرد و به خانواده‌های افرادی که چهارشنبه در نزدیکی آرامگاه شهید سلیمانی در کرمان به شهادت رسیدند، تسلیت گفت و بیان کرد که آن‌ها در همان راهی به شهادت رسیدند که سردار سلیمانی آن را طی می‌کرد. 

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول