اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

۲ هزار هکتار گلخانه در البرز احداث می‌شود

استاندار البرز گفت: البرز دارای اراضی مستعد کشاورز بسیاری است که برای جلوگیری از تغییر کاربری‌ها و تضییع حقوق آیندگان و همچنین افزایش بهره‌وری و اشتغالزایی باید به گلخانه تبدیل شوند.

۲ هزار هکتار گلخانه در البرز احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، در کارگروه زیربنایی استان که روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تاکید بر اهمیت و ضرورت حفظ و حراست از اراضی کشاورزی استان، گفت: اراضی کشاورزی استان بویژه در روستاها دارای ارزش بالایی هستند که در بیشتر مواقع مورد توجه افراد سودجو با هدف ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: می‌توان این اراضی را به سمت احداث گلخانه هدایت کرد تا با حفظ کاربری زمین، افزایش بهره وری، صرفه جویی در مصرف آب، توسعه تولید، صادرات و اشتغال را همراه داشته باشد.

عبداللهی گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود، براساس چشم انداز ترسیم شده باید ۲ هزار هکتار به اراضی گلخانه ای البرز اضافه شود از این رو مسؤولان مربوطه باید با جدیت برای تحقق این هدف اقدام کنند.

وی افزود: احداث گلخانه در البرز به هیچ گونه مجوزی نیاز ندارد و از کسانی که به این امر ورود کنند حمایت ویژه ای صورت می‌گیرد. 

عبداللهی گفت: اکنون احداث ۴۷۵ هکتار گلخانه در اراضی استان در دستور کار است که انتظار می‌رود متولیان امر پیگیری لازم جهت تسریع آن را داشته باشند. 

در کارگروه زیربنایی این هفته ۷ طرح مورد بررسی قرار گرفته و رای گیری نهایی جهت تصویب آنها در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، صورت می‌گیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول