اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مخبر: دانشگاه فردوسی می‌تواند به حل مشکل کمبود منابع آب کمک کند

معاون اول رییس جمهور با بیان این که در سطح جهان شاهد نوآوری و نقش تکنولوژی در مدیریت منابع آب، بهره‌وری و امنیت غذایی هستیم، گفت: دانشگاه فردوسی مشهد می‌تواند با اتکاء به دانش و فناوری‌های نوین، به حل مشکل کمبود منابع آب در منطقه شرق کشور کمک کند.

مخبر: دانشگاه فردوسی می‌تواند به حل مشکل کمبود منابع آب  کمک کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،  محمد مخبر در دیدار با سرپرست دانشگاه فردوسی اظهار کرد:  این دانشگاه با برخورداری از دانشجویان نخبه، اساتید مجرب و تیم مدیریتی جوان و پرانگیزه می‌تواند به اتاق فکر چابک و کانونی برای تشخیص و حل مسائل در منطقه شرق کشور تبدیل شود.

معاون اول رئیس ‌جمهور با تأکید بر لزوم نقش آفرینی دانشگاه‌های بزرگ در حل مسائل مختلف کشور اظهار داشت: امروز در عرصه جهان شاهد سرعت بالای تغییرات در حکمرانی و تحولات عمومی هستیم و انتظار این است که دانشگاه‌ها در این زمینه پیشقدم باشند و به مسئولین و مدیران کشور کمک کنند.

وی با اشاره به هم مرز بودن و نزدیکی جغرافیایی استان خراسان رضوی با کشورهای همسایه شرقی و شمالی افزود: این موضوع فرصت بزرگی برای دانشگاه فردوسی مشهد است تا بتواند با گسترش تبادلات علمی و پذیرش دانشجویان خارجی،‌ در مسیر بین‌المللی کردن این دانشگاه گام بردارد.

مخبر با یادآوری یکی از مهم­ترین مسائل و مشکلات مشهد و همچنین شرق کشور تحت عنوان کمبود منابع آب خاطرنشان کرد: امروز در سطح جهان شاهد نوآوری و نقش تکنولوژی در مدیریت منابع آب، بهره‌وری و امنیت غذایی هستیم که دانشگاه فردوسی مشهد نیز می‌تواند با اتکاء به دانش و فناوری‌های نوین، به حل مشکل کمبود منابع آب در این منطقه کمک کند.

وی همچنین با اشاره به آمادگی همیشگی خیرین برای نقش آفرینی در مدرسه ­سازی، امور درمانی و سایر اقدامات عام المنفعه گفت: خیرین ظرفیت بزرگی هستند که می‌توان از آنها در نوسازی و توسعه دانشگاه‌های کشور استفاده شود.

میرزائی، سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد نیز دراین جلسه گزارشی از وضعیت این دانشگاه ارائه کرد و گفت: دانشگاه فردوسی مشهد ۸۰۰ عضو هیأت علمی، ۲۵ هزار دانشجو و ۲ هزار کارمند دارد و براساس برنامه‌ریزی مهمی که انجام شده، قرار است طرحی را تحت عنوان زیست بوم نوآوری شرق کشور اجرا کند تا بتواند به الگویی برای کل کشور تبدیل شود. وی افزود: البته 2 ماه پیش جلسه ای بین مسئولین پارک ­های علم و فناوری شرق کشور برگزار شد و مقدمات اولیه این موضوع مطرح گردید.

 میرزائی ادامه داد: با توجه به اهمیت انرژی سبز و انرژی غیرفسیلی در دهه آینده و وجود نوار معدنی در شرق کشور، دانشگاه فردوسی مشهد برای تأمین نیازهای کشور در     عرصه­ های صنایع معدنی، فولادی و نفت و گاز، باید نقش رهبری خود را آغاز کند. لذا در ذیل این زیست بوم نوآوری قرار است، این ارزش افزوده و ثروت بالقوه را به بالفعل کنیم و برای انجام این مهم به انسان­ های آموزش دیده، نخبه و فناورهای مطلع و البته زیرساخت­هایی مانند پژوهشکده­ ها، پارک ­های علم و فناوری، پردیس­ های علم و فناوری و مراکز رشد نیاز داریم که باید برای تأمین آن­ ها اقدامات لازم را انجام دهیم.

سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد گفت: به دنبال پیاده شدن سند اسلامی دانشگاه و همراهی با رویدادهای بین المللی آموزش، تحول دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی و ساخت نمونه­ ای در شرق کشور، جزء اولویت­ های کاری است که در صورت تحقق، الهام­ بخش تحول در سراسر کشور خواهد بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول