اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

همرزم شهید سلیمانی: حاج قاسم مردم‌دار و دلسوز مردم بود

امام جمعه رفسنجان گفت: در دورانی که با حاج قاسم با هم بودیم از نزدیک مردم‌داری‌ها و دلسوزی‌های او را می‌دیدم.

همرزم شهید سلیمانی: حاج قاسم مردم‌دار و دلسوز مردم بود

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری پیش از ظهر امروز در مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و سرداران و بیش از ۹۰۰ شهید والامقام این شهرستان اظهار کرد: خداوند از خودش با عناوین مختلف یاد می‌کند و در دعای جوشن کبیر هزار اسم از اسماءالحسنی الهی یاد شده و هر اسمی یک مظهر و جلوه می‌خواهد. وقتی خداوند این همه صفات علیا دارد نشان می‌دهد مظاهر الهی چقدر گسترده است.

وی ادامه داد: قرآن مانند کتاب تاریخ و جغرافیا نیست که راجع به یک موضوع خاص باشد بلکه قرآن کتابی‌ست که در همه زمینه‌های فردی، اجتماعی، سیاسی و تربیتی مطلب دارد و این اسماء متعدد بیان‌گر جلوه‌های متعدد است.

امام جمعه رفسنجان بیان داشت: قرآن از پیامبر(ص) را با اوصاف و عناوین مختلف بشیر، نذیر، رسول، نبی، امام و... نام می‌برد که اینها نشان از جلوه‌های جمیل و متعدد وجود مقدس پیامبر(ص) است که در هر صحنه‌ای درخشش خاصی دارد.همچنین از حضرت زهرا(س) در کلمات ائمه و بزرگان صدیقه، طاهره، راضیه، مرضیه، حکیمه و... یاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رهبر حکیم و قاسم‌شناس ما  عناوین ارزشی زیادی برای سردار سلیمانی قبل از شهادتش نام می‌برند.

عسکری اضافه کرد: در دورانی که با حاج قاسم با هم بودیم از نزدیک مردم‌داری‌ها و دلسوزی‌های او را می‌دیدم.در زمانی که مناطق آلوده جنوب‌شرق کشور را پاکسازی می‌کرد، اجازه شلیک یک گلوله حتی مشقی در محل اسکان مردم نمی‌داد و می‌گفت با قدرت وارد شوید که نمایش اقتدار لشکر باشد که اشرار یا تسلیم شوند یا اگر تسلیم نشدند به کوه و دشت و بیابان بزنند در آنجا با آنان درگیر شویم اگر در محل زندگی مردم درگیر شوید زن و بچه مردم می‌ترسند.

وی ابراز کرد: یک شب که برق را قطع کرده بودند بتوانیم گروگانی را نجات دهیم حاج قاسم ناراحت بود که برق را برای مردم قطع کرده بودند و خوابش نمی‌برد.

عسکری با اشاره به اینکه رهبری فرمودند من از ارادتمندان حاج قاسم هستم، افزود: مرد میدان، انسان شجاع، مدیر، مدبر، ایثارگر، افتخار ایران، صاحب مکتب و...عناوینی هستند که رهبری برای حاج قاسم برشمردند و مکتب او را مکتب صدق و اخلاق نام گذاشتند.

وی اذعان کرد: این ضایعه بزرگ را باید به یکدیگر تسلیت بگوییم و اگر مانند باران اشک بریزیم جای ملامتی نیست چون مرد بزرگی را از دست داده‌ایم.

عسکری اظهار داشت: با شناختی که از حاج قاسم دارم، سردار سلیمانی ستم‌ستیز بدون مرز بود و دنبال آن نبود که با ظالمان و ستمگران و اشرار داخل کشور مبارزه کند بلکه هرکس از هرکجای دنیا صدای استمدادش بلند می‌شد و حاج قاسم می‌توانست به یاری‌اش بشتابد مرز نمی‌شناخت.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول