اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آرامش در خیابان، هیجان در پیست

رئیس هیأت اتومبیلرانی و موتورسواری شهرضا گفت: چند سال است برای یک پیست جامع اتومبیلرانی و موتورسواری رایزنی می‌کنیم اما هنوز هیچ جوابی به این هیأت داده نشده است درحالیکه اگر جوانان موتورسوار به پیست هدایت شوند در خیابان دست به حرکات نمایشی نمی‌زنند.

آرامش در خیابان، هیجان در پیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، مسابقات موتور کراس یک ورزش هیجان‌انگیز و پرطرفدار در سراسر جهان است. در این ورزش، موتورسواران با شتاب بالا روی مسیرهای طبیعی و دشوار حرکت می‌کنند. این مسابقات به صورت چالش برای موتورسواران برگزار می‌شود و آن‌ها باید با توجه به شرایط موجود، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به انتهای مسیر برسند. مسابقات مختلفی در این ورزش برگزار می‌شود، از جمله مسابقات انفرادی، تیمی، مرحله‌ای. این ورزش نیازمند مهارت، تمرکز، قدرت و استقامت بالایی از موتورسواران است و همچنین نیازمند تجهیزات ایمنی مطمئنی همچون کلاه، لباس محافظ است چرا که به دلیل پرخطر بودن این ورزش، رعایت قوانین ایمنی بسیار مهم است.

هر چند موتورسیکلت‌ها در کشورهای در حال توسعه و پرجمعیت به عنوان رایج‌ترین وسیله حمل و نقل محسوب می‌شوند ولی در دهه‌های اخیر جنبه تفریحی و ورزشی به خود گرفته است و شاهد برگزاری مسابقات مختلف در این ورزش پرهیجان هستیم. در برخی شهرها به دلیل نبود مکانی مناسب به معضلی برای تردد شهروندان در معابر شهری تبدیل شده است.

در شهرضا وجود پیست موتورسواری با وجود نواقص و کاستی‌ها، حداقل فضایی را برای علاقمندان به این حوزه فراهم آورده است تا بدون ایجاد مزاحمت برای دیگر شهروندان در پیست موتورسواری این شهر واقع در ابتدای روستای زیارتگاه به تماشا و اجرای حرکات نمایشی و تخلیه هیجان و شور جوانی خود بپردازند.


اجرای حرکات نمایشی در پیست موتورسواری

در هفته گذشته مسابقات چند جانبه موتور کراس کشوری، جام سردار سلیمانی در شهرضا برگزار شد. در این دوره از مسابقات، ۴۵ موتورسوار از ۶ استان به رقابت پرداختند و در پایان از ۱۵ موتورسوار برتر در ۵ رده تجلیل شد.


مسابقات موتورکراس در شهرضا

شهرستان شهرضا ظرفیت بالایی برای برپایی مسابقات کشوری دارد

حمید صالحی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرضا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برگزاری مسابقات چندجانبه کشوری موتور کراس بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: این دوره از مسابقات با حضور ۴۵ موتورسوار از ۶ استان به همت هیأت اتومبیلرانی و موتورسواری شهرضا در ۶ کلاس برگزار شد.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۵ نفر در این ۶ کلاس حائز رتبه و تجلیل شدند، افزود: برگزاری این مسابقه و آماده‌سازی پیست و فراهم کردن بستر و شرایط مسابقه زحمت زیادی داشت که به همت هیأت موتورسواری و با حمایت فرمانداری و شورای شهر منظریه و ورزش دوستان برگزار شد.

صالحی با بیان اینکه استقبال مردم و موتورسواران از این مسابقه بی‌نظیر بود، گفت: در راستای ایجاد نشاط اجتماعی مسابقه خوبی بود، برگزاری اینگونه مسابقات یک حرکت اجتماعی است که باعث نشاط بین مردم می‌شود و ثمرات خوب آن را در جامعه می‌بینیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرضا با تأکید بر اینکه برای برگزاری این مسابقات باید همه جوانب سنجیده شود، عنوان کرد: رسالت اداره ورزش و جوانان برگزاری همایش‌ها و مسابقات ورزشی و به وجود آوردن یک نشاط و شور در بین شهروندان است.

وی با اشاره به پیست برگزاری مسابقه گفت: این پیست استانداردهای لازم به لحاظ ایمنی ورزشکاران و تماشاگران را دارد و سال گذشته نیز مسابقات دراگ کشنده‌های سنگین در شهرضا برگزار شد که در کشور منحصر به فرد بود و برای دومین بار برگزارشد که اولین بار آن را نیز در همین شهر برگزار شد.


پیست موتورسواری شهرضا

شهرضا نیاز به یک پیست جامع اتومبیلرانی و موتورسواری دارد

محمد مهدی تیموریان، رئیس هیأت اتومبیلرانی و موتورسواری شهرستان شهرضا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: مسابقه چند جانبه موتور کراس کشوری جام سردار سلیمانی در شهرضا برگزار شد که با سختی‌های بسیاری برای برگزاری این مسابقه روبرو بودیم.

وی افزود: به همت اعضای اتومبیلرانی و موتورسواری شهرضا و ورزش دوستان حدود یکسال است که  در این پیست کارهای زیربنایی انجام شده و در حال حاضر پیست در حد کشوری شده است.

تیموریان با بیان اینکه از مسوولان توقع داریم در این برنامه‌ها هیأت‌های ورزشی را حمایت و کمک کنند، گفت: چند سال است برای یک پیست جامع اتومبیلرانی و موتورسواری رایزنی می‌کنیم که یک قطعه زمین ۱۵ هکتاری به این پیست بدهند اما هنوز هیچ جوابی به این هیأت داده نشده است.

رئیس هیأت اتومبیلرانی و موتورسواری شهرستان شهرضا با اشاره به استقبال پر شور مردم از برگزاری این مسابقه عنوان کرد: مسابقات موتورسواری و ماشین هیجان بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه اگر جوانان به پیست هدایت شوند قطعا در خیابان دست به حرکات نمایشی نمی‌زنند، ادامه داد: وقتی چنین مسابقاتی در پیست برگزار می‌شود موتورسوار در خیابان نمی‌رود و برای مردم ایجاد مزاحمت نمی‌کند و از حوادث پیشگیری می‌شود.

تیموریان با بیان اینکه جوانان با حرکات نمایشی موتورسواری هیجان‌شان را با در پیست تخلیه کنند، افزود: هیأت اتومبیلرانی نیاز به ۱۵ هکتار زمین دارد تا بتوانیم برای مردم نشاط اجتماعی ایجاد کنیم.

رئیس هیأت اتومبیلرانی و موتورسواری شهرستان شهرضا با بیان اینکه رهبر انقلاب همیشه تکیه‌شان بر جوانان و ورزش بوده است، گفت:  از استان‌های کرمان، قم، اصفهان، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خوزستان شرکت کردند و این دوره از مسابقات بدون هیچ مشکلی و یا مصدومیتی برگزار شد.

وی با تأکید بر اینکه پیست موتورسواری شهرضا باید توسعه پیدا کند، تصریح کرد: مسوولان باید بدانند برگزاری چنین مسابقاتی افتخار برای شهر است، کمک کنند تا این ورزش جوان پسند را توسعه دهیم.


عماد دانایی، ورزشکار موتور کراس

ضرورت احداث پیست موتورسواری استاندارد در شهرضا

عماد دانایی، ورزشکار موتور کراس و سرپرست این دوره از مسابقات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه این دوره از مسابقات موتور کراس بازتاب گسترده‌ای در سطح استان و کشور داشت، گفت: موتورسواری ورزش بسیار مهیج و مفرح است و با رعایت کامل مسائل و تجهیزات ایمنی و حضور در پیست مخصوص موتور کراس است.

وی با بیان اینکه این ورزش استفاده از تعداد زیادی از عضلات بدن را شامل می‌شود، افزود: یک جلسه ۳۰ دقیقه‌ای سواری سخت در داخل پیست موتورسواری باعث می‌شود بیشتر عضلات اعضای بدن شما ورزیده شود.

دانایی با اشاره به هیجان این رشته ورزشی بیان کرد: موتورسواری منظم علاوه بر تقویت توانایی‌های شناختی، تأثیرات مثبتی بر سلامت روانی و عاطفی مانند کاهش استرس دارد.

این ورزشکار موتور کراس با اشاره به مشکلات پیست موتورسواری شهرضا گفت: در حالی که این پیست فاصله نزدیکی با ترانس برق دارد اما فاقد برق و سیستم روشنایی است.

وی  با تأکید بر اینکه ساخت استخر برای انبار آب و سیستم آب پاشی پیست یکی از نیازهای بسیار مهم است و نیاز به تامین بودجه از مراجع مرتبط و همکاری ادارات است، اضافه کرد: پارکینگ داخل پیست اگر به هیأت موتورسواری واگذار و سطح آن آسفالت شود برای مسابقات ماشین و اسلالوم و درگ مورد استفاده قرار می‌گیرد و پیست جامع موتور سواری و ماشین سواری در یک مجموعه قرار می‌گیرد.


رشته موتورسواری مهیج بوده و تماشاگران بسیاری را به خود جذب می‌کند

دانایی با تأکید بر نصب تابلوی پیست موتورسواری در ابتدای جاده ورودی روستای زیارتگاه، بیان کرد: این پیست فاقد امکانات محوطه‌سازی است و باید محوطه آن درخت کاری شود.

این ورزشکار موتور کراس با تأکید بر اینکه پیست موتورسواری شهرضا نیاز به زیرساخت‌های مناسب‌تری دارد تا با ایمنی بهتری مسابقات برگزار شود، خاطرنشان کرد: اگرچه شهرضا دارای پیست موتورسواری است، اما این پیست از داشتن حداقل استانداردهای موجود محروم است و هنوز برای آن جایگاه تماشاچی، سرویس بهداشتی مناسب و رختکن مناسب تعبیه نشده است.

وی با بیان اینکه رشته موتورسواری مهیج بوده و تماشاگران بسیاری را به خود جذب می‌کند، اظهار داشت: روزهای جمعه که معمولا تماشاگرهای زیادی شاهد هنرنمایی ورزشکاران هستند، گرد و خاک بسیاری از پیست بلند می‌شود و تماشاچی نیز بعد از مدتی سرانجام پیست را ترک می‌کند، درحالی که می‌توان قبل از مسابقه با آبپاشی کامل و با احداث یک سایه‌بان، قراردادن جایگاه تماشاچی، شرایط و فضا را برای بهره‌مندی بیشتر مردم از این رشته ورزشی فراهم ساخت.

دانایی نبود زیرساخت مناسب برای فعالیت ورزشکاران را از مشکلات اساسی این پیست عنوان کرد و گفت: در سال‌های گذشته توجهی به موضوع نشده و این پیست به تنهایی جوابگوی این رشته در شهرضا نیست و مستلزم تامین بودجه برای تکمیل آن است.

این ورزشکار موتور کراس گفت: عمده مشکل این رشته مالی است، این رشته پرهزینه است ولی بیشتر این هزینه‌ها از طریق خود ورزشکار تامین می‌شود و حامی خاصی وجود ندارد و ورزشکاران دست به دست هم مشکلات را تا حدودی مرتفع می‌کنند اما نیاز به حمایت همه جانبه از سازمان‌های مرتبط و همکاری آنها دارد.

 

مسابقات موتورکراس شهرضا

 

به گزارش فارس، امروز موتورسواری یک رشته ورزشی محسوب می‌شود اما جوانان و افراد علاقمند به موتورسواری باید توجه داشته باشند که برای لذت بردن از هیجان‌ها و جذابیت‌های آن به سراغ ورزش موتورسواری و حضور در جمع هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی بروند و از کارهای نمایشی و سرعت غیرمجاز در معابر عمومی سطح شهر خودداری کنند. رفتارهای مخاطره‌آمیز و پُرخطر موتورسواران در سطح شهر، نه‌تنها موجب ناامنی رفت‌وآمد در خیابان‌ها و معابر و تفرجگاه‌ها برای شهروندان است بلکه بارها موجب وقوع اتفاقات وحشتناک و تصادفات مرگبار موتوری نیز شده است.

ساخت پیست موتورسواری در کاهش تصادفات و آسیب‌های اجتماعی می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد. لازم است جوانان انرژی هیجانی خود را در مکانی خالی کنند که این مکان باید به یک فضای ایمن و کنترل‌شده برای جوانان تبدیل شود تا شاهد اتفاقات تلخ برای جوانان و ورزشکاران این رشته نباشیم.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول