اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبر خوب| زائران حاج‌ قاسم در آغوش موکب‌های میهمان‌نواز

تقویم امروز را با قلبی شاد از ولادت بهانهٔ خلقت، حضرت زهرا (س) و چشمی گریان از شهادت حاج‌قاسم عزیزمان ورق می‌زنیم؛ اما باز هم طبق وعده با یک بغل خبرهای خوب و حس‌های خوشایندی که دنیا و کشورمان را زیباتر می‌کنند کنارتان هستیم.

خبر خوب| زائران حاج‌ قاسم در آغوش موکب‌های میهمان‌نواز

گروه خبر خوب: امروز در تقویم کشورمان اتفاقات و مناسبت‌های مهمی داریم. از تولد امام خمینی (ره) که ایستادگی و مبارزه را به ما آموخت و شهادت حاج‌قاسم عزیزمان به دست آمریکا تا ولادت بهانهٔ خلقت، حضرت فاطمه (س). با خبرهای خوب امروز همراه‌مان باشید.

 


حضرت زهرا (س) در آغوش پیامبر (ص) به روایت هوش مصنوعی

«فاطمه»ای از جنس فرشتگان

«پیامبر اکرم (ص) فرمودند: خداوند نور حضرت فاطمه (س) را پیش از آفرینش زمین و آسمان‌ها آفرید. عرض شد: یا رسول‌الله! مگر حضرت فاطمه (س) از جنس آدمیان نیست؟ فرمودند: او حور است، در قالب آدمیان. خداوند نور وی را در صُلب آدم به ودیعه گذاشت و از صلب من بیرون آورد. هرگاه شوق بهشت می‌کنم، فاطمه را می‌بوسم.» (تفسیر الفرات، ص۱۰)

حضرت محمد (ص) ایشان را «حوراءالانسیه» لقب دادند. حجت‌الاسلام «میردامادی» دربارهٔ این لقب می‌گویند: «این صفت به آن علت است که جسم مطهر حضرت زهرا (س) از خاک خلق نشده. جسم این بانوی مبارک و خیر کثیر از بال و پر جبرئیل خلق شده است و این موضوع نهایت ظرافت و پاکی و طهارت حضرت زهرا (س) را نشان می‌دهد.». به امید آنکه این بانوی سراسر پاکی و برکت، چادرش را بتکاند و روزی ما را بفرستد به سراغ خبرهای خوب امروز می‌رویم.

 


تابلویی که عضو پویش «مهر مهدوی» برای خانم دست‌فروش نوشته

تابلونویسی برای دست‌فروش به نیت امام زمان (عج)

امام رضا (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «رحمت خدا بر بنده‌ای که امر ما را زنده کند.» از برکات زنده کردن یاد اهل‌بیت و شریک‌کردن‌شان در بالا و پایین زندگی‌مان بارها گفته و شنیده‌ایم. پویش مردمی «مهر مهدوی» برای همین موضوع راه‌اندازی شده است: زنده کردن یاد امام زمان (عج) در دل‌ها. کسانی که به این پویش می‌پیوندند کارهای خیر را با نام و نیت امام زمان (عج) انجام می‌دهند و ثواب آن را به ایشان هدیه می‌کنند.

یکی از اعضای «مهر مهدوی» نوشته: «امروز داشتم از کنار یک خانم دست‌فروش رد می‌شدم. تصمیم گرفتم برای کمک به فروشش این تابلو را بنویسم. بنده‌خدا سواد نداشت. خیلی من را دعا کرد که این کار را برایش کردم. به او گفتم هر وقت این تابلو را دیدی، برای سلامتی امام زمان (عج) صلوات بفرست».

می‌دانید همین کار خیر کوچک چقدر برکت به دنبال دارد؟ اول نام امام زمان (عج) زنده شد. به دنبالش دعای خیر برای عامل خود داشت. در گام بعدی افزایش فروش این دست‌فروش به برکت صلواتی که برای سلامتی حضرت می‌فرستد رقم می‌خورد؛ و برکات دیگری که شاید ما ندانیم...

 


«کاظم احمدی» صاحب خوش‌قلب فست‌فود، به کارتن‌خواب‌ها غذای رایگان می‌دهد

فست‌فود رایگان برای کارتن‌خواب‌های سبزوار

کل دنیا را هم بگردید می‌بینید دنیا را آدم‌هایی صفا می‌دهند که قبل از هر چیز انسان‌اند و انسان‌دوست. از آدم تا خاتم روال همین بوده. آقای «کاظم احمدی» را ببینید مثلاً! این شهروند سبزواری که یک مغازهٔ فست‌فود و مرغ بریان دارد، یک رسم زیبا برای خودش دست‌وپا کرده. او هر چند شب یک بار تعداد زیادی ساندویچ درست می‌کند و آخر شب برای کارتن‌خواب‌ها می‌برد.

اگر کسی برای کمک گرفتن به مغازه‌اش برود، کاظم آقا علاوه بر کمک مالی، غذا هم به او می‌دهد. اما این تمام ماجرا نیست! او و برادرش در صندوقی که درست کرده‌اند مبالغی را در طول ماه جمع می‌کنند و برای حدود ۳۰ نفر که تحت پوشش دارند، کالاهای اساسی تهیه می‌کنند.

دنیا به این «کاظم احمدی»ها بیشتر از همیشه و در تعداد بیشتری نیاز دارد. از شهروند خوش‌خبری که کاظم آقا را به ما معرفی کرد و تصویر و کار زیبای او را در فضای مجازی با دیگران به اشتراک گذاشت سپاسگزاریم. همیشه زیبا ببینید و زیبایی، هم‌وطن عزیز!

 


ذخایر قابل‌توجه ای از آهن، طلا و مس در کردستان کشف شد

خوشا کردستان و ذخایر غنی و جدید طلایش

حالا یک خبر طلایی پر و پیمان بشنوید! ماجرا از یک طرح پرخیر و برکت آب می‌خورد به نام طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی کشور که از ابتدای دولت سیزدهم آغاز شد. یکی از اهداف و نتایج این طرح کشف ذخایر پنهان معدنی است. این طرح زمانی در سطح کشور مطرح شد که هنگام اجرای آن در استان خراسان جنوبی، ذخایر جدید معدنی شناسایی شد! بعد از آن قرار شد در استان‌های دیگر هم اجرا شود.

حالا رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی گفته در آستانهٔ پایان این طرح در کردستان که از خرداد ۱۴۰۱ شروع شده بود، ذخایر قابل‌توجهی از آهن، طلا و مس در کردستان شناسایی و کشف شده است. این کشف حین اجرای طرح تحول زمین‌شناسی در قالب ۷۵ پروژه و در وسعت ۴۷ هزار کیلومتر مربع در این استان اتفاق افتاده است؛ طرحی که از نظر تعداد متخصصانی که درگیر ماجرا بوده‌اند، حجم عملیات و زمان اجرا در کشورمان کم‌سابقه بوده است.

خوب است بدانید آذربایجان غربی و یزد، و نیز بخش‌هایی از استان‌های قم، مرکزی و اصفهان این طرح را تجربه کرده‌اند. به امید کشف منابع و معادن بیشتر برای کشورمان!

 


بیش از ۳۰۰ موکب از سراسر کشور میزبان زائران حاج‌قاسم شدند

زائران حاج‌قاسم در آغوش موکب‌های میهمان‌نواز

امروز سالگرد رقم خوردن یک خاطرهٔ تلخ برای ایران و کشورهای مقاومت است؛ سالگرد ترور ناجوانمردانهٔ حاج‌قاسم سلیمانی و یاران‌شان. اما مردمانی داریم سرشار از ایمان، مهربانی و نوع‌دوستی که از همان روزها با وجود آن غم سنگین در قلب‌شان، موکب‌های محبت‌شان را راه انداختند تا تشییع‌کنندگان و زائران آن مرد بزرگ را در آغوش بگیرند.

امسال هم از چند روز قبل از سالگرد شهادت حاج‌قاسم، بیش از ۳۰۰ موکب برای پذیرایی از زائران ایشان در کرمان کار خود را آغاز کردند تا با تهیهٔ غذا و ارائهٔ خدمات، شرایط را برای زیارت عاشقان حاج‌قاسم فراهم کنند. این موکب‌ها از نقاط مختلف شهر کرمان و استان‌های دیگر با خدمات متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی، سیاسی، قرآنی، دینی و... به اطراف گلزار شهدای کرمان آمده‌اند.

موکب‌های مردمی ترکیه و عراق نیز در گلزار شهدای کرمان برپا شده‌اند و طبق آداب و رسوم خود به عزاداری برای حاج‌قاسم و پذیرایی از زائران می‌پردازند. پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد زائران ۳۰ درصد بیشتر از سال قبل باشد.

 


حاج‌قاسم: سلاح به دست گرفتم برای آن طفل وحشت‌زدهٔ بی‌پناه

سلاح به دست گرفتم برای دفاع از آن زن هراسان

اگر حاج‌قاسم را شناخته باشید تأیید می‌کنید که مصداق واقعی « اَشِدّاءُ عَلَى الکُفّار و رُحَمآءُ بَینَهُم» (با کفار سرسخت و ساز‌ش‌ناپذیر و در بین خودشان مهربان) بودند. ایشان که نام‌شان پشت دشمن را می‌لرزاند و شایعهٔ حضورشان در منطقه، دشمن را به عقب می‌راند، حتی دل دیدنِ بریدن سر یک مرغ را نداشتند.

حاج‌قاسم در نامه‌ای به دخترشان می‌نویسند: «این راه را انتخاب نکردم که آدم بکشم. تو می‌دانی من قادر به دیدن بریدن سر مرغی هم نیستم... خود را سرباز در خانهٔ هر مسلمانی می‌بینم که در معرض خطر است و دوست دارم خداوند این قدرت را به من بدهد که بتوانم از تمام مظلومان عالم دفاع کنم. هرگز نمی‌خواستم سلاح به دست بگیرم. سلاح به دست گرفتم برای آن طفل وحشت‌زدهٔ بی‌پناهی که هیچ ملجأیی برایش نیست. سلاح به دست گرفتم برای مقابله با آدمکشان، برای آن زن بچه‌به‌سینه چسباندهٔ هراسان و برای آن آوارهٔ در حال فرار و تعقیب که خطی از خون پشت سر خود بر جای گذاشته است. من متعلق به آن سپاهی هستم که نمی‌خوابد و نباید بخوابد تا دیگران در آرامش بخوابند...».

 

خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول