اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تاوان سنگین مخدوش کردن پلاک خودرو

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان از برخورد قانونی با رانندگانی خبر داد که پلاک خودروی خود را مخدوش می کنند.

تاوان سنگین مخدوش کردن پلاک خودرو

علی اصغر زارع، رئیس پلیس راهور اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد زیادی از مردم برای امرار معاش و یا انجام امورات روزمره خود به وسیله موتورسیکلت تردد می‌کنند که به تبع هر موتورسیکلت هم خود به اندازه ۶ دستگاه خودرو آلودگی هوا ایجاد می‌کند در حالی که طرح زوج و فرد تنها برای خودروها است و هیچ گونه محدودیتی برای موتورها اعمال نمی‌شود.

وی بیشتر شدن محدوده طرح زوج و فرد و همچنین اعمال محدودیت تردد برای موتورسیکلت‌ها را  از دیگر راهکارهای کاهش آلودگی هوا عنوان کرد و گفت: کاهش آلودگی هوا مستلزم مشارکت همه مردم و دستگاه ها در این حوزه است.

زارع با بیان اینکه طرح زوج و فرد از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۱ اجرا می شود، تصریح کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم ساعات تردد خود را طوری برنامه‌ریزی کنند که دچار مشکل نشوند و یا در روزهایی که پلاک آنها مرتبط با طرح نیست در این محدوده تردد نکنند.

رئیس پلیس راهور اصفهان به کسانی که با مخدوش کردن پلاک یا تغییر رنگ آن به دنبال دور زدن قانون هستند هشدار داد و گفت: این افراد مطمئن باشند دوربین‌های نصب شده در محدوده زوج و فرد تخلف آنها را ثبت کرده و در اولین جایی که مامور راهنمایی و رانندگی در آنجا باشد با وی حتماً برخورد قانونی خواهد شد.   

وی تاوان مخدوش کردن پلاک خودرو را بسیار سنگین عنوان کرد و افزود: کسانی که اقدام به این کار می‌کنند علاوه بر اینکه باید جرایمی که بر اثر اقدام آنها بر روی پلاک شهروند دیگری ثبت شده را بپردازند خود نیز اعمال قانون شده و به دلیل اینکه جرم مرتکب شدند به مرجع قضائی معرفی خواهند شد و برابر قانون با آنان برخورد می‌شود.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول