اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  جامعه

تصویب تهاتر ورزشگاه تختی با هفت ملک شهرداری برای احداث بزرگراه شوشتری

با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر تهران، تهاتر هفت ملک شهرداری تهران با ورزشگاه تختی برای تسهیل احداث پروژه بزرگراه شهید شوشتری به تصویب رسید.

تصویب تهاتر ورزشگاه تختی با هفت ملک شهرداری برای احداث بزرگراه شوشتری

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا؛ با موافقت اعضای شورای شهر تهران، تهاتر هفت ملک متعلق به شهرداری تهران به ارزش سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان با ورزشگاه تختی متعلق به وزارت ورزش و جوانان، امروز در دویست و پنجمین جلسه شورای شهر به تصویب رسید.

محمد آخوندی عضو شورای شهر تهران، در خصوص این مصوبه و دغدغه‌های ایجاد شده در زمینه ترافیک منطقه 15 گفت: بر اساس مذاکرات قرار بر این بود که ورزشگاه تختی برای احداث آزادراه شهید شوشتری در اختیار شهرداری قرار بگیرد بخشی از این تفاهم‌نامه در دوره قبل امضا شد اما به دلیل تغییر مدیریت در دولت و شهرداری به نتیجه نرسید.

آخوندی ادامه داد: در دو سال گذشته شهرداری مذاکراتی انجام داد که 40 هزار هکتار از مترو خط 7 را به ما بدهند که در ادامه این مقدار به عدد 34 هکتار رسید. کارشناس رسمی دادگستری برای این زمین بیش از 3 هزار میلیارد تومان ارزش گذاری کرده بود ولی با این حال دو هزار میلیارد شهرداری که 15 سال در اختیار وزارت ورزش بود را زنده کرده‌ایم. شهرداری و وزارت ورزش 15 سال نتوانسته‌اند تفاهم‌نامه ای در این زمینه امضا کنند اما در سال جاری این تفاهم‌نامه امضا شده است که از کارهای ارزشمند است.

وی تصریح کرد: در بودجه 1402 برای ده مجموعه ورزشی برنامه ریزی کرده‌ایم که پنج مجموعه در منطقه سه و محله ازگل در حال احداث هستند که تا آخر سال افتتاح می‌شوند. همچنین ورزشگاه استقلال و پرسپولیس کاربرد محلی ندارند و برخی از مجموعه‌های در حال احداث داریم که توسط وزارت ورزش بسته شده است.

آخوندی در پایان در خصوص گزارش اراِئه شده توسط شورا با تذکری به جعفر هاشمی تشکری رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر، گفت: قانون‌های موجود در 15 سال اخیر برای ما نتیجه ای نداشته است و اگر بخواهیم مسائل را بهم گره بزنیم آزادراه شوشتری همچنان بلاتکلیف می‌ماند.

همچنین در آخر جلسه در راستای اجرای طرح‌های ترافیکی و توسعه شبکه حمل و نقل شهری و تکمیل بزرگراه شهید شوشتری و توسعه خط هفت متروی تهران به شهرداری تهران اجازه داده شد با استفاده از ظرفیت‌های پیش بینی شده در مصوبات مذکور نسبت به واگذاری و انجام معامله تهاتر هفت فقره املاک متعلق به خود به ازای تملک ملک موسوم به ورزشگاه تختی متعلق به وزارت ورزش و جوانان اقدام و گزارش آن را به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند.

در تبصره این لایحه آمده است؛ شهرداری تهران مکلف است در ازای املاک واگذار شده نسبت به تأمین زمین معوض و همچنین اعتبار مورد نیاز در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ جهت ساخت مجموعه‌های ورزشی جایگزین اقدام کند.

در این جلسه با ۱۵ رأی موافق اعضای شورای شهر تهران، تهاتر هفت ملک متعلق به شهرداری تهران به ارزش سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان با ورزشگاه تختی متعلق به وزارت ورزش و جوانان به تصویب رسید.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول