اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  سیاسی

نماینده شاهین شهر: وزیر اقتصاد باید در خصوص تخصیص ندادن سهام عدالت به کلیه جا ماندگان پاسخگو باشد

نماینده شاهین شهر در مجلس در سوالی از وزیر اقتصاد و امور دارایی علت عملی نشدن تخصیص سهام عدالت به کلیه جا ماندگان مشمول علی‌رغم قولها و وعده‌های مسولین را جویا شد.

نماینده شاهین شهر: وزیر اقتصاد باید در خصوص تخصیص ندادن سهام عدالت به کلیه جا ماندگان  پاسخگو باشد

 به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران توانا، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در قالب طرح سوالی از سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی علت عملی نشدن تخصیص سهام عدالت به کلیه جا ماندگان مشمول علی‌رغم قولها و وعده‌های مسولین را جویا شد.

متن کامل طرح سؤال نماینده شاهین‌شهر از وزیر اقتصاد و امور دارایی به شرح زیر است: علیرغم تکلیف قانونی بند الف تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ در خصوص اختصاص سهام عدالت به جا ماندگان مشمول که متاسفانه عملی نشده مجدد این تکلیف در بند ن تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۲ نیز قرار داده شد که باز این تکلیف علیرغم وعده‌های داده شده از طرف مسولین و گذشت بیش از ۱۰ ماه هنوز اجرایی نشده است و مشمولین دریافت سهام عدالت همچنان چشم انتظار اجرایی شدن قانون و عمل به قول‌های وعده‌های مسولین هستند.

*حال سوال این است:

۱_ به چه علت در انجام این تکلیف قانونی که بر واگذاری سهام عدالت به کلیه جا ماندگان مشمول تاکید، بی‌توجهی می‌شود؟

۲- چرا مسؤولین متولی به وعده‌های که می‌دهند در خصوص سهام عدالت به جا ماندگان واجد شرایط عمل نمی‌کنند و باعث خدشه به اعتماد عمومی می‌شوند؟

از هیات رئیسه تقاضا دارم طبق ماده ۲۰۷ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی که مربوط به نحوه رسیدگی به سؤال نماینده از وزیر است سؤال اینجانب در کمیسیون مربوطه رسیدگی شود.

 

 

*ماده ۲۰۷ آیین نامه داخلی مجلس– نحوه رسیدگی به سؤال نماینده از وزیر به شرح ذیل خواهد بود:
۱- هر نماینده می تواند راجع به مسائل داخلی و خارجی کشور از وزیر مسؤول در باره وظایف او سؤال نماید سؤال باید کتبی و صریح بوده و در فرم مخصوص که هیات رئیسه تهیه می نماید توسط نماینده تنظیم و به هیات رئیسه تسلیم شود. هیات رئیسه موظف است سؤال را فوری به کمیسیون تخصصی ذی ربط ارسال نماید.

۲- کمیسیون موظف است حداکثر ظرف مدت پانزده روز پس از وصول سؤال، جلسه ای با حضور وزیر و سؤال کننده تشکیل دهد و با استماع نظرات سؤال کننده و وزیر و بررسی های لازم، به موضوع رسیدگی کند.

۳- چنانچه سؤال کننده، توضیحات وزیر را قانع کننده نداند، کمیسیون با تعیین قلمرو «ملی» یا «منطقه ای» سؤال، بلافاصله نسبت به ارجاع سؤال ملی به هیات رئیسه جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی اقدام می نماید.

۴- در رابطه با سؤال منطقه ای، کمیسیون موظف است حداکثر ظرف مدت ده روز نسبت به ارائه راه حل و ارسال گزارش به هیات رئیسه مجلس و رئیس جمهور (توسط رئیس مجلس) اقدام نماید. هیات رئیسه مساعی لازم نسبت به حل موضوع سؤال منطقه ای را به عمل می آورد. چنانچه پس از پانزده روز از ارجاع نامه کمیسیون، نماینده سؤال کننده همچنان موضوع را حل و فصل نشده بداند، از هیات رئیسه درخواست طرح سؤال منطقه ای در جلسه علنی را می نماید. هیات رئیسه موظف است در اولین جلسه علنی، سؤال منطقه ای را اعلام وصول و فوری به وزیر ابلاغ و به کمیسیون ذی ربط ارسال نماید. کمیسیون موظف است ظرف یک هفته گزارش نهایی را به هیات رئیسه ارائه نماید.

۵- طبق اصل هشتاد و هشتم (۸۸) قانون اساسی، وزیر مورد سؤال مکلف است حداکثر ظرف مدت ده روز از تاریخ ابلاغ سؤال در مجلس حضور یافته و به سؤال پاسخ دهد مگر آن که وزیر به صورت رسمی و با عذر موجه تقاضای تاخیر حداکثر برای مدت ده روز داشته باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول