اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ترکی الفیصل: حماس وجهه اسرائیل را در هم شکست

رئیس پیشین دستگاه اطلاعات عربستان سعودی ترکی الفیصل امروز دوشنبه تصریح کرد که عملیات هفتم اکتبر حماس، وجهه رژیم صهیونیستی را در برابر جهانیان به عنوان یک نیروی شکست ناپذیر در منطقه در هم شکست و آرمان فلسطین را احیا کرد.

ترکی الفیصل: حماس وجهه اسرائیل را در هم شکست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ترکی الفصیل در گفت‌وگو با شبکه سعودی «الاخباریه»، تصریح کرد عملیات حماس در هفتم اکتبر که طی آن توانست به دژ مستحکم اسرائیل در اطراف منطقه غزه نفوذ کند، پیامدهای بسیار مهمی را به دنبال داشت. یکی از این پیامدها، درهم شکستن تصویری بود که بسیاری از مردم جهان داشتند مبنی بر اینکه اسرائیل از هر نیرویی که بتواند با آن رقابت کند یا در منطقه به چالش بکشد، مصون است.

 

 

وی که زمانی سفیر عربستان سعودی در ایالات متحده آمریکا بود، افزود: «تاکید بر این‌که مسئله فلسطین زنده است و نمرده یکی دیگر از پیامدهای این عملیات بود. در حالی که برخی در  سال‌های گذشته ادعا می‌کردند فلسطین فراموش شده و نه عرب‌ها و نه فلسطینی‌ها به آن اهتمامی ندارند و نمی‌توانند تصویر آن را تغییر دهند». 

شاهزاده سعودی، تصریح کرد که قضیه فلسطین از حدود سه ماه پیش تاکنون،کانون توجه جهانیان تبدیل شده است و این دو نتیجه، حاصل عملیات هفتم اکتبر گذشته است و جهان را در قبال این واقعیت بیدار کرد که مساله فلسطین همچنان وجود دارد و آزار و اذیت فلسطینی‌ها توسط اشغالگران درست مشابه  آزار و اذیت و بی‌عدالتی‌های اشغالگران استعمارگر در قرن ۱۹ است.

این سیاستمدار کهنه‌کار سعودی در حالی این سخنان را بر زبان آورد که در پانزدهمین روز جنگ غزه در یک سخنرانی در یک اندیشکده آمریکایی مستقر در دانشگاه رایس تگزاس گفته بود به همان اندازه که بمباران‌های اسرائیل علیه غیرنظامیان بی‌گناه فلسطینی در غزه و تلاش برای کوچاندن اجباری آن‌ها به صحرای سینا را محکوم می‌کند، حملات حماس علیه غیرنظامیان اسرائیلی را نیز محکوم می‌کند. 

با تشدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی و روشن شدن دروغ‌های تل‌آویو در خصوص رفتار حماس با غیرنظامیان اسرائیلی برای افکار عمومی، ترکی الفیصل نوامبر گذشته با شرکت در  کنفرانس «گفت‌وگوی منامه»، تصریح کرد که برخلاف آنچه که آمریکا و کشورهای غربی ادعا می‌کنند، درگیری در فلسطین از هفت اکتبر آغاز نشد، بلکه از سال ۱۹۴۸ و همزمان با «اعلام موجودیت اسرائیل» آغاز شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول