اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

راه آهن زاهدان- چابهار سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تا پایان سال آینده راه آهن چابهار- زاهدان افتتاح می شود که با این افتتاح توسعه عظیمی به ویژه در حوزه بندر رخ خواهد داد.

راه آهن زاهدان- چابهار سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد کرمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در بحث زیرساختی حوزه آب است، در شمال سیستان و بلوچستان با توجه به شرایط بارندگی‌ها مشکلاتی وجود دارد، علاوه‌بر پیگیری موضوع حقابه، چهار طرح دیگر شامل چاه‌های ژرف، طرح اضطراری، انتقال آب از تهلاب و انتقال آب از دریای عمان در دست اقدام است در این راستا بیش از ۱۰ کارگاه در استان فعال بوده و در بخش‌های مختلف کار می‌کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: آبرسانی به 1750 روستا در قالب طرح جهاد آبرسانی  در حال انجام است، همچنین به دنبال آبگیری سد کهیر نیز حدود ۴۰ روستا آب رسانی شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حوزه برق رسانی نیز برق رسانی به ۶۰۰ مدرسه و روستاهای بالای ۳۰ خانوار در دستور کار است، گفت: در حوزه مسکن نیز از ۱۴۲ هزار زمین که باید در مدت چهار سال تحویل می‌دادیم حدود ۱۵۰ هزار قطعه زمین تحویل شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون استان به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده  گفت: رفع نقاط حادثه خیز برطرف کردن مشکلات راه‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

 

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تا پایان سال آینده راه آهن چابهار- زاهدان افتتاح می شود که با این افتتاح توسعه عظیمی به ویژه در حوزه بندر رخ خواهد داد.

این مسئول بیان کرد: گازرسانی به تمام شهرهای استان در حال انجام است هم اکنون نزدیک به ۶۰ روستا در خاش گاز رسانی شده و از شمال تا جنوب این استان کار با سرعت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصادی به دنبال تولید ثروت هستیم، گفت: از سال گذشته اجازه خروج ماده معدنی خام از استان را ندادیم و در این راستا به زودی دومین کارخانه مس به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: باید از ظرفیت مرز، بازارچه‌ها و بازارچه‌های مرزی استفاده کرد تا تجارت رونق گیرد چرا که تجارت به تولیدات داخلی منجر می‌شود، در این زمینه آموزش جوانان در حوزه تجارت و اقتصاد دیجیتال در دستور کار است.

کرمی گفت: تقویت شرکت‌های دانش بنیان مهم و در دستور کار است، اساتید و دانشجویان باید با جدیت پای کار باشند تا با فناوری‌های جدید از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر پنج فرودگاه در سیستان و بلوچستان فعال بوده و در حال ایجاد پرواز برای استان‌ها و کشورهای اطراف هستیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ایجاد هشت شهر مولد در کنار ساحل در دستور کار است، افزود: شهرک سلامت برای معتادان نیز در حال ساخت بوده و در آن مهارت محوری و اشتغال ۲ اولویت مهم است.

پایان پیام/3139

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول