اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نتانیاهو: کنترل امنیتی غزه را رها نخواهیم کرد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در نشست کابینه گفت، تل آویو از کنترل امنیتی نوار نخواهد گذشت.

نتانیاهو: کنترل امنیتی غزه را رها نخواهیم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل روز یکشنبه گفت که اسرائیل از کنترل امنیتی بر نوار غزه دست نخواهد کشید.

به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارانوت» نتانیاهو در سخنانی در جلسه هفتگی کابینه مدعی شد: «تنها ارتش اسرائیل می‌تواند این ماموریت را انجام دهد و ما از حق کنترل کنترل امنیتی نوار نخواهیم گذشت.»

این درحالی است که  حدود سه ماه از جنایات جدید صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان می‌گذرد و اقتصاددان‌ها به  می‌گویند اقتصاد اسرائیل به شدت آسیب دیده و این جنگ روزانه ۲۲۰ میلیون دلار برای اسرائیل هزینه برداشته است.

نتانیاهو ادامه داد:«مسئله روز بعد از جنگ وقتی زمانش برسد به تصویب دولت خواهد رسید.»

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» نوشت، طبق این گزارش، تأثیرات منفی جنگ غزه برای رژیم صهیونیستی در حال حاضر با خسارات شدیدی که شیوع کووید برجای گذاشت، مقایسه ی‌شود و اقتصاددان‌ها می‌گویند که در صورت تداوم جنگ غزه، این خسارات از خسارات کووید نیز فراتر خواهد رفت.

 به نوشته واشنگتن‌پست، از زمان جنک غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه)، هزینه‌های تل‌آویو و قروض این رژیم به شدت افزایش یافته و درآمدهای مالیاتی اسرائیل به شدت کاهش یافته است.

در بخشی از این گزارش آمده است که مبالغ زیادی را صرف استقرار بیش از ۲۲۰ هزار نیروی ذخیره برای جنگ غزه و پرداخت حقوق از خزانه به آن‌ها کرده است.

آمریکا از جمله کشورهایی بوده که با ارسال کمک‌ به رژیم صهیونیستی از جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان حمایت کرده است.

طبق گزارش واشنگتن‌پست، ایالات متحده هر سال ۳.۸ میلیارد دلار کمک نظامی به اسرائیل می‌کند و همچنین صدها میلیون‌ دلار بمب‌، موشک و گلوله‌های توپخانه‌ای به اسرائیل عرضه می‌کند.

از طرف دیگر، کاخ سفید در تلاش برای تصویب یک لایحه بودجه تکمیلی در اوایل سال ۲۰۲۴ است که شامل کمک ۱۴ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی می‌شود که هم‌اکنون این لایحه در کنگره متوقف شده است.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول