اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

رفیق ۴۰ ساله سردار دلها: «حاج‌قاسم» ظلم‌ستیز بدون مرز بود

حجت‌الاسلام اصغر عسکری، یکی از افرادی‌ست که بیشترین دوران رفاقت با سردار دلها را داشته و حالا از ویژگی‌های بارز آن شهید پرافتخار جهان اسلام می‌گوید.

رفیق ۴۰ ساله سردار دلها: «حاج‌قاسم» ظلم‌ستیز بدون مرز بود

خبرگزاری فارس – کرمان؛ زهرا بمی: شهادت سردار دلها داغ بزرگی بر دلهای همه ما گذاشت.مخصوصا برای کسانی که بیشترین سالهای عمرشان را همراه و رفیق سردار بودند و در صحنه‌های مختلف از او خاطره دارند.

یکی از کسانی که بیشترین رفاقت را با سردار آسمانی داشته، حجت‌الاسلام اصغر عسکری‌ست که اکنون امام جمعه رفسنجان است و پیش از این در سپاه فعالیت داشته و از همان روزهای ابتدایی که حاج قاسم یک جوان بود و وارد سپاه شد، او را می‌شناسد و لحظه‌لحظه با او خاطره دارد.

حجت‌الاسلام عسکری و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سفر به کوهبنان

حجت‌الاسلام عسکری نام حاج‌قاسم را که می‌آورد بغض می‌کند و به پهنای صورتش اشک می‌ریزد. مشخص است که ۴ دهه از زندگی‌ات را با کسی بگذرانی که امروز دنیای اسلام برایش بغض می‌کند و کمر دوستدارانش را با شهادتش شکسته، باید هم اینگونه وصف‌الحالی داشته باشی.

 از ویژگی‌های این شهید والامقام و سردار پرافتخار جبهه مقاومت از رفیقش می‌پرسم.

حاج قاسم فریادرس مظلومان بود

«حاج قاسم سردار پرافتخار جبهه مقاومت است که در غرب آسیا در مقابل فتنه‌های مختلف آمریکا و صهیونیسم جهانی ایستاد و توانست فتنه داعش را در شرق آسیا نابود کند.

حاج قاسم در همه صحنه‌ها هم قبل از انقلاب و هم دوران دفاع مقدس که عمدتا فرمانده بود و هم در تأمین امنیت جنوب‌شرق کشور تلاش می‌کرد و بعد به عنوان فرمانده سپاه قدس به تهران رفت و سپس  در همه کشورهایی که داعش حضور پیدا می‌کند اعم از عراق، سوریه و لبنان ایستاد و فتنه داعش را از بین برد.

سردار سلیمانی ویژگی‌های بارز اخلاقی زیادی داشت. هرکس از هرجا دادخواستی داشت و هر مظلومی که کمک می‌خواست به فریادش می‌رسید و دین و مذهب برایش مهم نبود بلکه فریادخواهی مظلومان را پاسخ می‌داد.

سردار در سوریه

سعه‌صدر و دیدگاه بلند در مسائل نظامی و جهانی

سعه‌صدر و دید بلندی در مسائل جهانی و نظامی داشت و برایش مهم نبود از چه کسی دفاع می‌کند، شیعه، سنی، مسیحی و ...هرکس هم برای امدادرسانی اعلام آمادگی می‌کرد با آغوش باز پذیرا بود و لشکر فاطمیون، زینبیون، حیدریون، انصارالله و ... تشکیل شدند و سردار نمی‌گفت از کجا هستی بلکه همه را به خدمت می‌گرفت».

عسکری در بین صحبت‌هایش به واژه جالبی در خصوص سردار اشاره می‌کند و شاید این ۴ دهه رفاقت باعث شده واژه‌ای که کمتر از لسان کسی در خصوص سردار شنیده باشیم بر زبان آقای عسکری جاری می‌شود.؛ «ظلم‌ستیز بدون مرز»

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان می‌کند: حاج قاسم برای مبارزه با ظالم مرز نمی‌شناخت. کار سردار سلیمانی ریشه در کلام نورانی مولا امیرالمومنین(ع) دارد که در ساعات پایانی عمر مبارک‌شان فرمودند« دشمن ستمگر و یاور ستمدیده باشید»، بهترین رویکرد سردار مبارزه با ظلم و ظالم بود».

حاج آقا عسکری، حاج قاسم را از ۲۰ سالگی‌اش می‌شناسد، از زمانی که حاجی جوانی حدودا ۲۰ ساله بوده و برای عضویت در سپاه نامنویسی می‌کند و آقای عسکری، ایشان را تأیید می‌کند و رفاقت ۴۰ ساله هم شروع می‌شود.

« سردار سلیمانی اهل حلال و حرام و انسانی متعهد بود. حلال و حرام خط قرمزش بود. زمانی که در خوزستان سیل آمده بود یک شب به من زنگ زد و حکم شرعی استفاده از کمک‌های مردمی که برای مواکب برای ایام اربعین داده بودند را پرسید. دوباره زنگ زد و گفت باید به مردم غذا بدهیم می‌توانیم از ظروف، گاز و دیگ و وسایلی که در موکب‌ها هست استفاده کنیم...

حاج قاسم هم پول در اختیارش بود هم وسایل اما از نظر شرعی می‌پرسید و التزام خاصی به حلال و حرام الهی داشت».

رفیق چهل‌ساله حاج‌ قاسم بر نشر مکتب سلیمانی تأکید می‌کند و آرزوی سعادتمندی برای تمام کسانی که در این عرصه قدم و قلم برداشته‌اند، دارد.

امیدواریم بتوانیم به این توصیه بحق حجت‌الاسلام عسکری جامه عمل بپوشیم و در این راه موفق باشیم.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول